Vad tror vi om LG X110 netbook?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Vad tror vi om LG X110 netbook?
Lockande... 10.2" LED, metallskal & inbyggt 3G...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Vad tror vi om LG X110 netbook?
Låter riktigt trevligt, men pris?
Har den ssd eller gammeldisk? Personligen skulle jag bara köpa en med ssd, för den ska ju va bärbar.
Haru nån bra länk?
EDIT hittade http://www.idg.se/2.1085/1.191127/8-net ... d-i-vaskan
Har den ssd eller gammeldisk? Personligen skulle jag bara köpa en med ssd, för den ska ju va bärbar.
Haru nån bra länk?
EDIT hittade http://www.idg.se/2.1085/1.191127/8-net ... d-i-vaskan
- farmfield
- Kontakt:
Verkar som om femtusen är summan för den med 3G... 4995:- o.s.v... Finns på lager hos t.ex. Inet...
- Cadryc
Den saknar tv-ut (varken hdmi eller s-vhs), det är synd. VGA har den iofs men det är inte lika vanligt på tvappareterna.
- Cadryc
Hitta just den här recensionen på Dells netbook, den är jag sugen på, när den nu kommer. LED-upplyst skärm, men saknar dock även den tv-ut, och dessutom ingen 3G
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4578
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4578
- Cadryc
Är det jag som är helt borta, eller finns det inte en enda netbook med S-VHS-utgång? var alldeles säker på att jag sett en.... 

Super VHS är ju en förbättrad version av VHS. Det är inte S-Video du tänker på?Cadryc skrev:Är det jag som är helt borta, eller finns det inte en enda netbook med S-VHS-utgång? var alldeles säker på att jag sett en....
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Cadryc
Jo det är det ju, tack Hund.
Nån som sett en netbook med s-video-utgång? Vill minnas att jag sett en nån gång...
Nån som sett en netbook med s-video-utgång? Vill minnas att jag sett en nån gång...
- farmfield
- Kontakt:
Kjell & company har VGA->S-VHS/Composit-konverter för 495:-Cadryc skrev:Den saknar tv-ut (varken hdmi eller s-vhs), det är synd. VGA har den iofs men det är inte lika vanligt på tvappareterna.

...jag har nämligen inte TV-ut på min bärbara heller, bara VGA...
- Cadryc
495:- utgör en ganska stor del av priset på en lagom netbook 
Men tack, då vet jag att det finns såna

- farmfield
- Kontakt:
Fast jag ser det som att en sån grej kan vara användbar i allmänhet, inte bara som ett tillbehör till en netbook då - en grej är ju att mindre och mindre maskiner har S-VHS ut alls utan har VGA, Mini-DVI eller HDMI. Sen har ju maskiner som min sons gamla PowerMac G4 inte TV-ut heller... Så jag skulle vilja ha en sån bara för att det är en bra-att-ha-grej - men det är ju jag då...Cadryc skrev:495:- utgör en ganska stor del av priset på en lagom netbook

- Cadryc
Mjo, lite samma här. En bra-att-ha-grej. Jag samlar lite på bra-att-ha-grejer, men när allt kommer omkring så har jag inte så mycket användning för dem i verkligheten... Eller så har man inte med dem när det väl finns tillfälle att glänsa 

Petighetsministeriet (en snällare underavdelning av FRA) meddelar:farmfield skrev: en grej är ju att mindre och mindre maskiner har S-VHS ut alls utan har VGA, Mini-DVI eller HDMI.
"mindre och mindre" borde istället vara "färre och färre" om inte skribenten i fråga menar att maskinerna med nämnda kontakter rent fysiskt blivit mindre och mindre. Vilket i och för sig kan ha med verkligheten att göra då hemelektronikapparater rent generellt krymper i omfång.

On a slightly more serious note: Jag tappade min LG E200 i golvet från en meter. Den sprack lite lätt i ena fästet och batteriet vill ramla loss, men datorn tuffar på som om inget hänt. Dessutom funkar wubi-installerad Ubuntu 8.10 klockrent. LG har stigt i anseende hos mig.
- Cadryc

Petighetsministeriet (en snällare underavdelning av FRA) meddelar: stigt → stigitFlärp skrev:Petighetsministeriet (en snällare underavdelning av FRA) meddelar:farmfield skrev: en grej är ju att mindre och mindre maskiner har S-VHS ut alls utan har VGA, Mini-DVI eller HDMI.
"mindre och mindre" borde istället vara "färre och färre" om inte skribenten i fråga menar att maskinerna med nämnda kontakter rent fysiskt blivit mindre och mindre. Vilket i och för sig kan ha med verkligheten att göra då hemelektronikapparater rent generellt krymper i omfång.![]()
On a slightly more serious note: Jag tappade min LG E200 i golvet från en meter. Den sprack lite lätt i ena fästet och batteriet vill ramla loss, men datorn tuffar på som om inget hänt. Dessutom funkar wubi-installerad Ubuntu 8.10 klockrent. LG har stigt i anseende hos mig.

Utanför ämnet: få färre färst
språk kan va kul, men ofta slarvar man i onödan

Sablar! Vi stänger omedelbart igen och anmäler oss till första bästa kurs i korrekt knapptryckande på tangentbord...Cadryc skrev: Petighetsministeriet (en snällare underavdelning av FRA) meddelar: stigt → stigit![]()
Utanför ämnet: få färre färst
språk kan va kul, men ofta slarvar man i onödan

- farmfield
- Kontakt:
Min tanke var att ta sonens MacG4 och använda den som nedladdningsmaskin och uppspelningsmaskin på TV'n och fixa en GNU/Linuxladdad maskin till hans rum. Då använder jag VGA->S-VHS-grejen mellan Mac'en och min TV. Sen - om jag vill ta med min bärbara nånstans och koppla den till en TV så kan jag sno med den boxen...Cadryc skrev:Mjo, lite samma här. En bra-att-ha-grej. Jag samlar lite på bra-att-ha-grejer, men när allt kommer omkring så har jag inte så mycket användning för dem i verkligheten... Eller så har man inte med dem när det väl finns tillfälle att glänsa
Men visst, fattar precis problemet med bra-att-ha-grejer, speciellt när det gäller kablar, hehe, där har jag en papperspåse som kräver några timmars 'utredning' om jag skall kunna använda en endaste av kablarna då dom ligger som ett stort garnnysten i påsen sedan länge...

- farmfield
- Kontakt:
Ang. 'Petighetsministeriet' så skall detta avvecklas då Sture Allén meddelat att korrekt svenska är den svenska som talas, hehe... 
...fast det gällde iof han/honom- vilket iaf vi i Göteborg byter skamlöst mellan... Färre är såklart en helt annan grej än mindre - my bad.

...fast det gällde iof han/honom- vilket iaf vi i Göteborg byter skamlöst mellan... Färre är såklart en helt annan grej än mindre - my bad.