Sugen på att göra nåt!
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Sugen på att göra nåt!
Hej!
Jag har lite för mycket tid just nu. Jag är sugen på att göra nåt. Engagera mig. Nåt förslag på nåt kreativt jag kan göra för ubuntu-se.org? Gärna nåt dokumentationsjobb typ flytta text, korrekturläsa osv.
//FiA
Jag har lite för mycket tid just nu. Jag är sugen på att göra nåt. Engagera mig. Nåt förslag på nåt kreativt jag kan göra för ubuntu-se.org? Gärna nåt dokumentationsjobb typ flytta text, korrekturläsa osv.
//FiA
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Sugen på att göra nåt!
Portal-admin kanske skulle vara något?
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=66&t=32156
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=66&t=32156
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det finns säkert en del howtos som man skulle kunna föra över till wikin.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag fick samma tanke själv nyligen. Jag läste lite i "The Official Ubuntu Book" om hur man kan bidra. Bland annat läste jag om Rosetta och eftersom jag alltid har haft lätt för och varit duktig på språk så tänkte jag att det skulle passa mig perfekt att vara översättare. Det skulle då i så fall röra sig om att översätta någon fras då och då när jag har tid.
Glad i hågen sökte jag lite här på forumet och hittade en tråd där ledaren för översättargruppen skrev att det var många som sökte men att de inte tog emot några fler personer. Nähä, tänkte jag, där rök den idén :-( .
Glad i hågen sökte jag lite här på forumet och hittade en tråd där ledaren för översättargruppen skrev att det var många som sökte men att de inte tog emot några fler personer. Nähä, tänkte jag, där rök den idén :-( .
Det går alldeles utmärkt att hjälpa till med översättning, även om inte just är med i översättargruppen. Vem som helst kan i launchpad komma med förslag på översättning. Sen är det en "riktig" översättare som får godkänna dem.Christian Johansson skrev:Glad i hågen sökte jag lite här på forumet och hittade en tråd där ledaren för översättargruppen skrev att det var många som sökte men att de inte tog emot några fler personer. Nähä, tänkte jag, där rök den idén :-( .
Om inte annat så behövs det verkligen mankraft till det här projektet.
Översättning av paketbeskrivningar
-
- Kontakt:
Alltså jag kollade i den där tråden om Portaladmin. Det låter ju intressant. Men jag vet inget om det eller vad det handlar om eller vad man ska göra??? Skrev ett PM också till HåkanS men har inte fått nåt svar. Nån annan som kan svara på frågan om vad man eg gör som portaladmin?
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Jodå, du har fått svar på ditt PM. Skickat 12 november 2008, 21:32. Du har kanske råkat radera det, så jag skickar det igen.fisfia skrev:Skrev ett PM också till HåkanS men har inte fått nåt svar.
/ Håkan
-
- Kontakt:
Sorry. Jag måste ha missat det på nåt sätt. Jag ser det nu. Har skickat svar också. Tack!
//Sofia
//Sofia