Whippies router ?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Whippies router ?
Någon som har testat ? enligt min uppfattning så går det hela ut på att dela sin uppkoppling
med andra whippies användare ?
http://www.wippies.com/?l=sv_SE_WIPPIES
med andra whippies användare ?
http://www.wippies.com/?l=sv_SE_WIPPIES
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Whippies router ?
Jepp, har en ståendes igång sedan... 3 månader kanske.
Använder den inte för eget bruk egentligen utan kopplar upp mig via min ordinarie accesspunkt, men min givmilda anda gjorde att jag ville aktivera den här av ren princip för jag gillar tanken på att ha tillgång till gratis trådlöst internet på så många ställen som möjligt här i världen.
Man delar med andra Wippies, eller med folk som betalar för att få access till tjänsten (Vilket väl är vad företaget får sin inkomst utav om jag förstått saken rätt). Man konfigurerar ett öppet wippies WLAN där det krävs inloggning, och så kan man ha ett egetkonfigurerat som man använder själv.
Det är kostnadsfritt så länge man håller en Wippiesaccess öppen i vad det nu är... 18 månader eller något.
Använder den inte för eget bruk egentligen utan kopplar upp mig via min ordinarie accesspunkt, men min givmilda anda gjorde att jag ville aktivera den här av ren princip för jag gillar tanken på att ha tillgång till gratis trådlöst internet på så många ställen som möjligt här i världen.
Man delar med andra Wippies, eller med folk som betalar för att få access till tjänsten (Vilket väl är vad företaget får sin inkomst utav om jag förstått saken rätt). Man konfigurerar ett öppet wippies WLAN där det krävs inloggning, och så kan man ha ett egetkonfigurerat som man använder själv.
Det är kostnadsfritt så länge man håller en Wippiesaccess öppen i vad det nu är... 18 månader eller något.
aha så en vanlig router kan alltså inte koppla upp sig mot min whippies router ifall jag skulle ha en sådan ?
Det lär nog inte finnas några whippies nätverk här i närheten iaf
Det lär nog inte finnas några whippies nätverk här i närheten iaf
-
Det finns kartor över Wippiespots. http://www.wippies.com/map.phtml
Det finns en hel del i Stockholm.
Jag kör Wippien från min Bredbandsbolagsutrustning, och kopplar till vardags upp mig på bredbandsbolagets router, men Wippieroutern utgår som sagt från den.
Det finns en hel del i Stockholm.
Jag kör Wippien från min Bredbandsbolagsutrustning, och kopplar till vardags upp mig på bredbandsbolagets router, men Wippieroutern utgår som sagt från den.
hmm får inte upp några spots i sverige inte ens stockholm.. Finland däremot tyckas vara fullt av dom..
-
Underligt, jag ser en hel tomtearmé av dem.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Vad är skillnaden jämfört med Fon? För- och nackdelar?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Lars skrev:Vad är skillnaden jämfört med Fon? För- och nackdelar?