VLC Löst
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- petereklof
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
VLC Löst
Hej!
Har ett smärre problem med VLC, som för övrigt är en mycket bra mediaspelare. Problemet att när jag ska öppna VLC för jag följande meddelande: Filläsning misslyckdes: VLC kunde inte öppna filen "/home/peter/skrivbord/89852-ASkin_Fixed.vlt". Är det någon som har någon anning vad det kan vara. Jag har prövat att avinstallera och ominstallera VLC, men samma felmeddelande återkommer.
Tacksam för hjälp
Peter
Har ett smärre problem med VLC, som för övrigt är en mycket bra mediaspelare. Problemet att när jag ska öppna VLC för jag följande meddelande: Filläsning misslyckdes: VLC kunde inte öppna filen "/home/peter/skrivbord/89852-ASkin_Fixed.vlt". Är det någon som har någon anning vad det kan vara. Jag har prövat att avinstallera och ominstallera VLC, men samma felmeddelande återkommer.
Tacksam för hjälp
Peter
Senast redigerad av 1 petereklof, redigerad totalt 10 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: VLC
Kanske nån gammal inställning som hängt med.
Pröva att öppna hemmappen, Ctrl + H för att visa dolda filer, leta upp .vlc (observera punkten) och byt namn på den till .vlc.backup Detta borde funka som att ta bort mappen, alla personliga inställningar ligger i den så man borde få default-inställningarna.
Blir det skummare efter detta så ta bara bort den nya .vlc och byta tillbaka namnet på .vlc.backup
Pröva att öppna hemmappen, Ctrl + H för att visa dolda filer, leta upp .vlc (observera punkten) och byt namn på den till .vlc.backup Detta borde funka som att ta bort mappen, alla personliga inställningar ligger i den så man borde få default-inställningarna.
Blir det skummare efter detta så ta bara bort den nya .vlc och byta tillbaka namnet på .vlc.backup
- petereklof
- Kontakt:
Hej och tack för tipsen!
För det första så hittar jag ingen .vlc fil och för det andra om jag jag bytt skins, vilket mycket väl kan vara korrekt så undrar jag varför jag inte kan ominstallera vlc efter jag tagit bort det med apt-get autoremove. När jag gjort det ocj återinstallerar vlc så återkommer samma fel.
Pete
För det första så hittar jag ingen .vlc fil och för det andra om jag jag bytt skins, vilket mycket väl kan vara korrekt så undrar jag varför jag inte kan ominstallera vlc efter jag tagit bort det med apt-get autoremove. När jag gjort det ocj återinstallerar vlc så återkommer samma fel.
Pete
apt-get lämnar kvar programs inställningar om du inte tar bort mha. purge.petereklof skrev:Hej och tack för tipsen!
Pete
Kod: Markera allt
sudo apt-get purge vlc
- petereklof
- Kontakt:
Hej igen!
Har prövar sudo apt-get purge vlc men problemet kvarstår tyvärr
Peter
Har prövar sudo apt-get purge vlc men problemet kvarstår tyvärr
Peter
- petereklof
- Kontakt:
rm -rf ~/.vlc
?
Peter

Peter
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kommer inte att hjälpa, eftersom peterklof inte hade nån .vlc i sin hemmapp. VLC har kommit i ny version, och numera sparas tydligen inställningarna i .config/vlc, så öppna hemmappen, tryck CTRL + H så visas dolda filer, leta upp .config, i den leta upp mappen vlc, ta bort den eller byt namn...dmz skrev:I terminalen dådå...petereklof skrev:rm -rf ~/.vlc?
Peter
- petereklof
- Kontakt:
Re: VLC LÖST!
Tack för all hjälp, hittade .config och tog bort mappen vlc och återinstallerade vlc och nu fungerar det.
Mycket Tacksam
Peter
Mycket Tacksam
Peter