andol skrev:djkmmo skrev:Men borde det inte vara ganska lätt att hålla koll på vissa saker iaf. T.ex. vilka användare som besöker forumet ofta och gjort så under en tid tillbaka. Om en användare besökt forumet regelbundet under de senaste 3-6 månaderna så borde ju den personen vara en "hetare" kandidat. Den personen behöver ju inte ens ha postat speciellt mycket, bara de regelbundna besöken tyder ju på ett intresse. Skulle inte det kunna vara ett lämpligt uppdrag för Administratörerna eller andra som har tillgång till loggar etc?
Jag är inte det minsta bekväm med att använda loggarna på det vist.
Hur mycket folk besöker webbplatsen tycker jag i mångt och mycket är deras ensak. Det är inte information vi ska använda oss utav.
Nej, ska vi titta efter hur aktiva folk är så ska vi använda oss utav fullt publik information som foruminlägg, bidrag till wikin, etc.
För min egen del så skulle jag inte ta illa upp om loggarna användes på det viset, men om medlemmarna ser det som "storebror ser dig" så skall vi naturligtvis inte göra så. Men vi tappar ju presumptivt aktiva vilket sätt vi än gör; antingen genom att missa att aktivera "lurkers" eller genom att stöta bort personer som tycker att det är ett intrång i den personliga integriteten

. Det är väl bara att välja det alternativ med minst dåliga konsekvenser. Å andra sidan går det kanske att göra ett mellanting (som jag läser lite mellan raderna i Maths57:s senaste inlägg). Att besöksfrekvens används som ett nödvändigt men inte tillräckligt villkor.