Flash player!!

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Frida

Flash player!!

Inlägg av Frida »

ja försökte gå in på youtube men man var tvungen att installera flash player först..... Min fråga är om de bara är flash player som behöver installeras för att de ska fungera och om de är de, hur ska ja installera de?
Jag kom till att ja packade upp filen som ja hämtat ner, men inte längre! :( :o

Ps de är på kubuntu om de har någon betydelse xP
Claus
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Flash player!!

Inlägg av Claus »

För att titta på filmer via Youtube behövs bara Flash Player (om du använder Firefox).

Flash Player kan man installera direkt från föråden d.v.s enklast genom att öppna Lägg till/Ta bort ( Meny>Lägg till/Ta bort).

Söka på flash och bocka i rutan för Macromedia Flash plugin.

Edit:Om du bara har KDE måste du använda adept istället...
Frida

Inlägg av Frida »

Flash Player kan man installera direkt från föråden d.v.s enklast genom att öppna Lägg till/Ta bort ( Meny>Lägg till/Ta bort).
jag hittar inte lägg till / ta bort.... jag har kubuntu, ska de finnas där??
Användarvisningsbild
Ambassadeur5000
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Ambassadeur5000 »

Frida skrev:
Jag tror det är svårt att hitta det i pakethanteraren i ny aKubuntu då den verkar vara "städad" tyvärr!!!

Jag körde Kubuntu förut dvs 8.04 vilken jag gillade men den nya suger H.........st. Inga roliga inställningar längre. Testa Ubuntu! Det tror jag du kommer att gilla.
TwoD
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av TwoD »

Se till att alla paketförråd är aktiverade (kommer inte ihåg i vilket flashspelaren ligger).
Kör sedan

Kod: Markera allt

sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Starta om Firefox. Fungerar för mig, men ibland måste jag starta om Firefox för att flash ska hoppa igång igen om det bara är en tom ruta.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Ambassadeur5000 skrev:
Frida skrev:
Jag tror det är svårt att hitta det i pakethanteraren i ny aKubuntu då den verkar vara "städad" tyvärr!!!

Jag körde Kubuntu förut dvs 8.04 vilken jag gillade men den nya suger H.........st. Inga roliga inställningar längre. Testa Ubuntu! Det tror jag du kommer att gilla.
...
Du får det att låta som att Ubuntu och Kubuntu är två olika distributioner. Det enda som skiljer dom åt är vilket desktop environment som används som standard.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

TwoD skrev:Se till att alla paketförråd är aktiverade (kommer inte ihåg i vilket flashspelaren ligger).
flashplugin-nonfree ligger i förrådet multiverse. I Synaptic aktiverar man det i Inställningar > Förråd. (Det är troligen redan aktiverat om man installerat codecs och sånt.)
TwoD skrev:Fungerar för mig, men ibland måste jag starta om Firefox för att flash ska hoppa igång igen om det bara är en tom ruta.
Om flash i youtube inte startar, räcker det för mej att ladda om sidan (reload). Men mitt problem kanske är orelaterat ditt. Jag har Flashblock.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"