Lurad!
Re: Lurad!
Här kan ni som känner er lurade av http://www.livprognos.se eller tycker att deras sätt att håva in pengar är osmakligt och borde förbjudas skriva under: http://www.namninsamling.com/site/get.a ... rendrejeri. Skicka länken vidare så att vi får in många namn! 

-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Skulle det vara för könsbestämning behöver de dessutom bara 3e siffran av de där fyra som inte är ditt födelsedatum då de två första är för att tala om var du är född (före ett visst födelsedatum, sedan är det slumpässigt. Min brorsa som är född -89 har den siffran medan min andra bror född -91 har slumpmässig), och den 4e är en kontrollsiffra som räkna ut med hjälp av de andra 9.dmz skrev:Ange ALDRIG personnummer... rule §1.
Jag vet. Man kan lika gärna ha 2 fina radioknappar: M/F.Johanna skrev:Skulle det vara för könsbestämning behöver de dessutom bara 3e siffran av de där fyra som inte är ditt födelsedatum då de två första är för att tala om var du är född (före ett visst födelsedatum, sedan är det slumpässigt. Min brorsa som är född -89 har den siffran medan min andra bror född -91 har slumpmässig), och den 4e är en kontrollsiffra som räkna ut med hjälp av de andra 9.dmz skrev:Ange ALDRIG personnummer... rule §1.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
Personnummret borde inte anses som mer hemligt än namn och adress eller telefonnummer. Kan man en av dem kan man ta reda på de andra. Så om det är en sajt som man skulle betro ens namn och address så borde man kunna betro dem personnummret eller telefonnummret.dmz skrev:Ange ALDRIG personnummer... rule §1.
Ibland så anses personnummret mer hemligt. Om man inte kan visa idkort så är företag och myndigheter ibland mer benägna att tro att jag är den jag är om jag kan mitt personnummer. Nästan som mammas flicknamn i usa.
Så ALDRIG skulle jag inte säga. Eller kanske jo. Innan det är olagligt att luras så är regel nummer 1:
Ange ALDRIG namn och address, telefonnummer eller personnummer
(Ehh, har jag använt ordet betro på rätt sätt?)
Yeah well, jag anger aldrig mina uppgifter någonstans på nätet, om det inte är någon betrodd källa, t.ex komplett.se eller whatever.David Andersson skrev:Personnummret borde inte anses som mer hemligt än namn och adress eller telefonnummer. Kan man en av dem kan man ta reda på de andra. Så om det är en sajt som man skulle betro ens namn och address så borde man kunna betro dem personnummret eller telefonnummret.dmz skrev:Ange ALDRIG personnummer... rule §1.
Ibland så anses personnummret mer hemligt. Om man inte kan visa idkort så är företag och myndigheter ibland mer benägna att tro att jag är den jag är om jag kan mitt personnummer. Nästan som mammas flicknamn i usa.
Så ALDRIG skulle jag inte säga. Eller kanske jo. Innan det är olagligt att luras så är regel nummer 1:
Ange ALDRIG namn och address, telefonnummer eller personnummer
(Ehh, har jag använt ordet betro på rätt sätt?)
ǁ A: Because it obfuscates the reading.