Hej,
finns det nån addon som funkar som AnyColor och man kan använda med ubuntu?
Kan man skriva in nåt i filen gtkrc-2.0 och göra ändringar där manuellt annars?
Jag vill ändra färgerna på tabbarna och hela fältet där ovanför med knappar och menyer.
Såg att det fans en addon som ställer in olika färger på alla tabbar men jag vill köra samma som i temat jag har i gtk.
ändra färger på FireFox
- Konservburk
Re: ändra färger på FireFox
Det finns en fil som heter ~/.mozilla/firefox/*/chrome/userChrome.css där du kan ändra sådant. Exakt vad du skriver i filen för att ändra färg på flikarna beror lite på vilken version av firefox du har.
Men gissningsvis blir det ungefär så här:
Men gissningsvis blir det ungefär så här:
Kod: Markera allt
* {
background-color: red !important;
}
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Men nu för tiden så anpassas väl FF till temat?BadOmen skrev:Hej,
finns det nån addon som funkar som AnyColor och man kan använda med ubuntu?
Kan man skriva in nåt i filen gtkrc-2.0 och göra ändringar där manuellt annars?
Jag vill ändra färgerna på tabbarna och hela fältet där ovanför med knappar och menyer.
Såg att det fans en addon som ställer in olika färger på alla tabbar men jag vill köra samma som i temat jag har i gtk.
Eller är det inte så här du menar?
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Tack för svaren 
Du har så rätt HenrikAn men jag hade valt ett Firefox tema och då ändrades det inte. Nu när jag bytte tillbaka till standardtemat så blev färgerna rätt på en gång
En liten följdfråga då... går det att byta ikonerna för tex. Back, Next och Home utan att lägga till Firefox teman som gör att gtk färgerna inte funkar i Firefox?

Du har så rätt HenrikAn men jag hade valt ett Firefox tema och då ändrades det inte. Nu när jag bytte tillbaka till standardtemat så blev färgerna rätt på en gång

En liten följdfråga då... går det att byta ikonerna för tex. Back, Next och Home utan att lägga till Firefox teman som gör att gtk färgerna inte funkar i Firefox?
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ahaaa, så det är bara för att jag för en gångs skull inte pillat med teman som det fungerade!BadOmen skrev:Tack för svaren
Man skulle ju då egentligen vilja ha teman som bara innehåller knapparna antar jag...
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
hehehe, Ja det skulle ju vara bra med att bara ha ikon teman men det kanske finns. Ska ta mig en koll när jag har ork och tidHenrikAn skrev:Ahaaa, så det är bara för att jag för en gångs skull inte pillat med teman som det fungerade!BadOmen skrev:Tack för svaren
Man skulle ju då egentligen vilja ha teman som bara innehåller knapparna antar jag...