[löst] stänga ner program med timer
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
[löst] stänga ner program med timer
Hur kan man stänga ner (asvluta) ett program helt genom att sätta en timer? Ex: Jag vill att Deluge ska stängas ner om 120 minuter. Finns det något smidigt CLI-sätt?
Senast redigerad av 1 eyerouge, redigerad totalt 9 gånger.
Re: stänga ner program med timer
deluge && sleep 120m && killall deluge - men det kanske inte var vad du var ute efter? Om du läser man deluge kanske det finns någon form av socket du kan göra anrop mot (dvs skicka kommandon via cli till applikationen).
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
- Kontakt:
Tror det borde fungera.dmz skrev:deluge && sleep 120m && killall deluge - men det kanske inte var vad du var ute efter? Om du läser man deluge kanske det finns någon form av socket du kan göra anrop mot (dvs skicka kommandon via cli till applikationen).

sleep 120m && killall deluge
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det är sådant at är till för. Kör kommandot at now+120min och ange de kommandon du vill köra vid tidpunkten (t.ex. killall deluge), avsluta med Ctrl+d. Du kan lista alla köade jobb med kommandot atq och ta bort jobb med atrm.
-
- Kontakt:
stänga ner program med timer
Fungerar utmärkt.Lars skrev:Det är sådant at är till för. Kör kommandot at now+120min och ange de kommandon du vill köra vid tidpunkten (t.ex. killall deluge), avsluta med Ctrl+d. Du kan lista alla köade jobb med kommandot atq och ta bort jobb med atrm.
*niger*