Banker som fungerar med Ubuntu!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Harlekin33

Banker som fungerar med Ubuntu!

Inlägg av Harlekin33 »

Här tänkte jag mig att ni kan rapportera alla banker som fungerar med Ubuntu!

:D
Användarvisningsbild
dmz

Re: Banker som fungerar med Ubuntu!

Inlägg av dmz »

Vad menar du?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Mitt swedbank har fungerat hela tiden .. med 6.06, 7.04, 7.10, 8.04 och nu med 8.10.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

SEB
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Skandiabanken

BankID fungerar just nu inte ordentligt på någon bank, men det har ju diskuterats i en annan tråd.
me2linux
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av me2linux »

Bank2 fungerar alldeles utmärkt...

förlåt det funkar bara med skraplotter...
Gammal man gör så gott han kan .........

MVH Bosse
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Sparbanken Finn fungerar med Ubuntu 8.04.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Handelsbanken fungerar bra med skrapkoder.
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

Swedbank med kod-dosa funkar. (Inget speciellt att installera i datorn)
olago
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Handelsbanken fungerar m U8.10/Ffox3.0.6/NexusPersonal4.10.0

Inlägg av olago »

Hej
Jag tror att några av er blandar ihop BankID och e-legitimation. För att göra bankärenden på SvenskaHandelsBanken (SHB) med e-legitimation gör man så här:
Gå in på SHBs hemsida och klicka dig fram till installationen av säkerhetsprogrammet Nexus Personal. Installera version 4.10.0.21 (Linux).
Skaffa nya koder etc för att aktivera en ny e-legitimation. SHB accepterar bara en (1) aktiv legitimation. Den går att kopiera och använda på flera olika datorer men det går bara med EN legitimation. Det gör man genom export och import av legitimationen. Tyvärr går det INTE att exportera en legitimation från Windows och importera till Linux system. Jag tror att de flesta gått bet här. Jag fick denna informationen av SHBs helpdesk. Däremot ska det gå att exportera från Linux till Windos, men det har jag inte provat. Det ska gå att både exportera och importera mellan Mac-Linux. (Heller inte provat) Jag försökte med olika varianter i WINE men fick det inte att fungera.
När du ber om nya koder till e-legitimationen kommer en eventuell gammal fungerande Windows e-leg att sluta fungera. SHB spärrar det gamla när det nya tas fram och det sker vid framtagning, INTE vid aktivering av det nya. Det innebär att om du via tele/internet ber om aktiveringskoder med rek-brev kommer du att vara utan e-leg flera dagar. Hämtar du ut koder på bankkontor minimerar du mellantiden.
Aktivera din nya e-legitimation. Importera den till rätt mapp, om du inte lyckas styra den dit direkt, dvs till NexusPersonal mappen. Detta måste du tyvärr göra med terminalkommandon. SHB har instruktioner på sin hemsida.
Stäng ned Firefox! Starta NexusPersonal. Starta F-fox. Nexus måste vara igång när F-fox startas, varför förstår jag inte, men tvärt om gör att du får felmeddelanden när du försöker logga in på SHB. Logga in. Gör dina ärenden. Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"