GConf och sux problem

Användarvisningsbild
FrozenFish
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

GConf och sux problem

Inlägg av FrozenFish »

Jag använder programmet sux för att kunna logga in på en annan användare och samtidigt kunna öppna grafiska program.
Nu efter jag har uppdaterat till Intrepid så har ett problem uppstått som gör så att gconf inte kommer åt inställningarna på användaren jag har loggat in på med sux.

Här är felmedelandet:
GConf-fel: Misslyckades med att kontakta konfigurationsservern. Några möjliga orsaker kan vara att du måste aktivera stöd för TCP/IP-nätverk i ORBit, eller att du har överblivna NFS-lås på grund av en systemkrasch. Se http://www.gnome.org/projects/gconf/ för mer information. (Detaljer - 1: Misslyckades med att få anslutning till session: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.)
Jag har också provat gnomesu och samma problem uppstår där. Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: GConf och sux problem

Inlägg av Cadryc »

Förstår inte riktigt vad du menar? I både Hardy och Intrepid kan man ha flera användare inloggade samtidigt, och växla mellan dem.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
FrozenFish
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av FrozenFish »

Cadryc skrev:Förstår inte riktigt vad du menar? I både Hardy och Intrepid kan man ha flera användare inloggade samtidigt, och växla mellan dem.
Jag vet, men jag vill kunna ha ett fönster från en användare i en annan användares skrivbord, därför använder jag sux och det har fungerat i Hardy felfritt.
Problemet verkar ligga mer i GConf än vad det gör i sux då jag hade samma problem med gnomesu.
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

I denna tråd fås precis samma felmeddelanden:

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=99&t=33192

Fast i ett annat sammanhang. Kanske relaterat?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"