VLC problem [LÖST]

kalix
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

VLC problem [LÖST]

Inlägg av kalix »

Hej
Är relativt ny med ubuntu så då är det väl klart jag får problem..
Skulle byta "skin" på vlc, gick bra tills jag bytte till "GGGrey". Det var fult och hemskt, gillade det inte alls. Men när jag skulle byta ifrån det så gick det inte alls. Har testat avinstallera och installera om genom både Lägg till/ta bort program och Synaptic.
Verkar som att själva inställningrna blir kvar.

Så det jag tror att jag behöver hjälp med är att ta bort precis allt så jag kan installera det igen som om jag aldrig haft det på datorn. Eller om det går att ändra till default "skinet" genom terminalen.

Har även försökt ta bort de filer jag hittat manuellt, men det gick inte då jag inte verkar vara root eller vad man nu ska vara, går det att ändra så jag alltid är det? För jag kan inte klistra in eller ta bort filer i de "innersta" mapparna, var även nått annat problem med att komma åt min "Windows" partition (kommer åt den nu, fast jag var och pillade nån stans där jag inte kommer ihåg)

Jag hoppas att det går att lösa detta, med eran hjälp är det säkert möjligt ;)

// Johan
Användarvisningsbild
dmz

Re: VLC problem

Inlägg av dmz »

Ta bort GGGrey-temat, döp om default.vlt(?) till GGGrey.vlt(?), starta vlc.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
kalix

Inlägg av kalix »

Har redan testat det , men det fungerar inte alls =/
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Om du går till din hemmapp så finns där en dold mapp (börjar med en punkt) .config. Ser du den inte så tryck ctrl+H så ska den dyka upp. Om du sen öppnar den mappen så ska det finnas en mapp vlc. Högerklicka på den och byt namn till t.ex vlc_backup. Starta sen om VLC så får du först ett fönster Policy för integritet och nätverk. Tryck OK så återställs förhoppningsvis VLC.
kalix

Inlägg av kalix »

Bowmore: Tackar, fungerade perfekt :)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"