Men, felet var att jag dumt nog inte tog bort dem jag hade installerat innan via Automatix, och förmodligen så blev det konflikt däremellan.
För felet är när jag startar Ubuntu, så får den inte igång X-serven (och det får man nästan klura ut att det står, det är en massa "?" över allt) för att "någon" kernel är version 1.07xx och den andra kernel (nvidia?) är 1.09xx. Jag vet att den 1.07xx är den jag installerade med Automatix.
Jag kommer dock in i Unbuntu när jag går in via recovorymode, bara det att jag mse installera drivrutinerna varje gång och det funkar perfekt, men vill kunna gå in i vanliga så att alla andra drivrutiner finns där osv.
Har precis försökt att avinstallera drivrutinerna via Automatix, för att nu testa om det går att gå in i "vanliga" versionen för att hoppas på att ingen konflikt uppstår.
Förlåt för den kanske mest obeskrivliga foruminlägget någonsin, men fråga hej vilt bara

Tack på förhand!
LÄS NEDAN:
Okej, som jag skrev ovan avinstallerade jag drivrutinerna utan större svårigheter.
Så nu kom jag in i Ubuntu (dvs inte Recoverymode). Men, jag när jag ska försöka kolla tempen eller bara kolla allmäna inställningar så får jag bara fram en flik (program -> Systemvertyg -> Nvidia X-server settings) och det är bara "nvidia Settings-configuration". Har läst något om att ersätta "nvidia" med "nv" i xorg.conf filen, men vågar inte göra något förhastat efter det som hänt

En annan lustig grej, vet inte om detta bara är tillfälligt just nu, men mitt ljud försvann? Har inget ljud någonstans verkar det som, och det funka galant precis innan? Vad kan detta bero på?
LÄS NEDAN:
Okej, detta går bara bättre och bättre

Sitter på Sound Blaster Audigy 2 ZS om jag inte är helt fel ute.
LÄS NEDAN:
Okej, efter att ha letat runt lite i Alsamixer så löste sig allt

Då var alla problem avklarade, och här har ni då ett händelseförlopp, från början till slut!

Och tänk så google och forumet här kan göra om man bara letar ivrigt