Har precis blivit ägare till en acer aspire one A150 och dragit igång installationen av m$ xp på den.
Innan jag drar igång och installerar vill jag fixa till så att jag kan, om jag vill återställa xp på den. Vad behöver jag utföra för åtgärder då?
En dualboot är ju enklast att testa, men om jag sedan vill gå vidare till att enbart ha Ubuntu 8.10 skiljer det sig något från installation av dualboot?
Beskrivningar jag sätt innefattar en del nedladdning av senare versioner av madwifi, men behövs det nu när 8.10 är final? Alla beskrivningar handlar ju om beta versioner etc?
Acer aspire one A150 XP till UBuntu 8.10
- super_nollan
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Acer aspire one A150 XP till UBuntu 8.10
Kanske wubi?? Varför ska Du ha kvar xp? Kör 8.10 på min å de e najs....
ja, jag är på väg dit, men vill testa lite... Och i fall att något händer så tänkte jag att det var bra att ha kvar möjligheten att återskapa xp...
Men det funkar fin-fint för dig med 8.10? Inga problem med installationen och så?
Testade med liveCD:n men då funkade inte det trådlösa nätverkskortet av någon anledning...
Någon idé?
Men det funkar fin-fint för dig med 8.10? Inga problem med installationen och så?
Testade med liveCD:n men då funkade inte det trådlösa nätverkskortet av någon anledning...
Någon idé?
- super_nollan
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Innan jag fick mitt trådlösa att fungera i Acern så fick jag köra trådat o följa den här : http://ubuntu.se/wiki/Acer_Aspire_One_med_Ubuntu. Nu finns det ju åxå en möjlighet att lägga till wind0ws driver via "Lägg till/ta bort" o söka på just "Windows",allt det här kanske kan vara till hjälp?? 

- Bilagor
-
- Skärmbild-Lägg till-Ta bort program.png (83.42 KiB) Visad 941 gånger