Forumsidans bredd för bred
Är det bara för mig som forumsidan är 1 pixel bredare än den ska vara?
Det är irriterande eftersom det får till följd en rullningslist längst ner.
Om det bara är så för mig, hur gör jag för att få bort den?
Om det bara är så för mig, hur gör jag för att få bort den?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Jag har också en rullist där nere ser jag nu. Då är vi två om det.
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag har också det så det är nog ganska allmänt...
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Coolt! Jag med!
Fenomenet verkar vara specifikt för forumet, eftersom det inte framträder i wikin t ex. Jag får gräva mig ner i punBB:s CSS:er... Någon gång...
Fenomenet verkar vara specifikt för forumet, eftersom det inte framträder i wikin t ex. Jag får gräva mig ner i punBB:s CSS:er... Någon gång...
- Retardedpope
Det är alltid en pixel för mycket oavsett hur stort fönster man har...
Det är ju faktiskt lite konstigt... :/
Men saken är den att om man använder IE (har inte testat i Opera än), så slipper man rullningsliten längst ner, så det är ett webbläsarspecifikt problem...
Det är ju faktiskt lite konstigt... :/
Men saken är den att om man använder IE (har inte testat i Opera än), så slipper man rullningsliten längst ner, så det är ett webbläsarspecifikt problem...

- Retardedpope
btw jag använder firefox primärt 
tyckte inte att det framkom i förra inlägget...

tyckte inte att det framkom i förra inlägget...
Kom att tänka på ett liknande problem med en sida jag gjorde. Fungerade utmärkt i Internet Explorer men i Firefox blev det en rullningslist. Dock inte varje gång, utan typ var femte, vilket var väldigt konstigt. Firefox har sina buggar den med. 

Ubuntu guide
Ubuntu guide
Tittas det i CSS:erna sen så ändra också så att även inläggen får den nya forumfärgen som förövrigt enligt mej blev väldigt snyggt.
- Retardedpope
Testade i opera idag och där blev det heller ingen rullningslist...
I övrigt vill jag bara påpeka att ubuntu-se.org's menyrad, nästan bara ser vettig ut i firefox (i IE och Opera är den konstig).
Ni borde se till att sidan ser ok ut i alla fall i de mest använda webbläsarna och inte bara i firefox som är standard i ubuntu... :/
I övrigt vill jag bara påpeka att ubuntu-se.org's menyrad, nästan bara ser vettig ut i firefox (i IE och Opera är den konstig).
Ni borde se till att sidan ser ok ut i alla fall i de mest använda webbläsarna och inte bara i firefox som är standard i ubuntu... :/
Absolut. Och jag har har sagt till om menyproblemet i Opera tidigare och tänkte att det var åtgärdat nu. Tidsbrist är ju helt förståeligt men lej då ut det till andra, tycker jag. 

Jag har testat den, och jag ser inget fel i IE.
Den funkar i Konqueror (och därmed Safari?), Firefox och IE. Opera tröttnade jag på när jag försökte få igång det - det ville verkligen inte. Eftersom den här designen är en kopia av den officiella designen, och den har (hade?) samma bugg i Opera, bestämde jag mig för att någon annan haft samma problem innan mig, och inte lyckats lösa det, och då lär inte jag göra det heller...
Den funkar i Konqueror (och därmed Safari?), Firefox och IE. Opera tröttnade jag på när jag försökte få igång det - det ville verkligen inte. Eftersom den här designen är en kopia av den officiella designen, och den har (hade?) samma bugg i Opera, bestämde jag mig för att någon annan haft samma problem innan mig, och inte lyckats lösa det, och då lär inte jag göra det heller...
Jag testade i IE igår. Menyn såg ok ut på förstasidan men när jag valde olika alternativ så ändrades storleken på menyn och ett av alternativen visar inte vald flik som vald.
Tillägg:
Kollade noggrannare nu och verkar som sidan har samma problem i firefox (1.5.0.2) som i IE (6.0):
Wikisidan har fetare eller större menyfont
Ircsidan visar fliken forum som vald.
ubuntu.com visas också fel i opera (8.54) där menyn på min data blir höjd från innehållet och planetfliken visas först inte. ubuntu-se.org verkar inte ha de problemen men menyn är vänsterjusterad och täcker en bit av logan.
Tillägg:
Kollade noggrannare nu och verkar som sidan har samma problem i firefox (1.5.0.2) som i IE (6.0):
Wikisidan har fetare eller större menyfont
Ircsidan visar fliken forum som vald.
ubuntu.com visas också fel i opera (8.54) där menyn på min data blir höjd från innehållet och planetfliken visas först inte. ubuntu-se.org verkar inte ha de problemen men menyn är vänsterjusterad och täcker en bit av logan.
[quote="Quartus"]Är det bara för mig som forumsidan är 1 pixel bredare än den ska vara?
Om det bara är så för mig, hur gör jag för att få bort den?[/quote]
Är float: left" i #contentColumn som ställer till det. Se ubuntu.css.
Försök få bort <div id="contentColumn"> från forumets HTML.
Om det bara är så för mig, hur gör jag för att få bort den?[/quote]
Är float: left" i #contentColumn som ställer till det. Se ubuntu.css.
Försök få bort <div id="contentColumn"> från forumets HTML.
Ah! Fantastiskt!
Jag kan lova att jag inte på hundra år hade hittat det... Men med så lysande instruktioner tog det ca 1 minut (där de första 55 sekunderna gick åt till att kolla i fel fil...)
Jag kan lova att jag inte på hundra år hade hittat det... Men med så lysande instruktioner tog det ca 1 minut (där de första 55 sekunderna gick åt till att kolla i fel fil...)
[quote="sebastean"]Är float: left" i #contentColumn som ställer till det. Se ubuntu.css.
Försök få bort <div id="contentColumn"> från forumets HTML.[/quote]
Är det förresten inte i Opera det finns en funktion/plugin som gör att man kan justera CSSen efter eget tycke?
Försök få bort <div id="contentColumn"> från forumets HTML.[/quote]
Är det förresten inte i Opera det finns en funktion/plugin som gör att man kan justera CSSen efter eget tycke?
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Säkert. Men finns också för firefox.
Ingen rullist där ner nu
Ingen rullist där ner nu

[quote="sebastean"]Tittas det i CSS:erna sen så ändra också så att även inläggen får den nya forumfärgen som förövrigt enligt mej blev väldigt snyggt.[/quote]
Är paragraf 2.2 i Ubuntu_cs.css där background-color ska vara #B84623, samma som de andra H2.
Sen visas profilerna konstigt.
Ta bort ubuntu.css från forumsidorna och lägg bara in de stilar som behövs för menyn direkt i html-filerna istället så ska det också bli bra.
Är paragraf 2.2 i Ubuntu_cs.css där background-color ska vara #B84623, samma som de andra H2.
Sen visas profilerna konstigt.
Ta bort ubuntu.css från forumsidorna och lägg bara in de stilar som behövs för menyn direkt i html-filerna istället så ska det också bli bra.
Nya forumfärgen?
[quote="ozamosi"]Nya forumfärgen?[/quote]
Jaså, har jag fel? :/ Har för mej att hela forumet var samma färg som på ramen till inläggen.
Jaså, har jag fel? :/ Har för mej att hela forumet var samma färg som på ramen till inläggen.
...vilken färg?
Jag tror jag har missat något :/
Jag tror jag har missat något :/