Jag var först

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Jag var först

Inlägg av jansson »

Första posten för intrepid.

Ska bli kul att uppdatera imorgon och se vad de har hittat på för nytt.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Jag var först

Inlägg av Calmeida »

Har kört betan ett bra tag nu och gillar det hela. Framför allt är 3G-kompabiliteten helt underbar. Den är långt mycket smidigare än i Windowsmiljö. Bara att ploppa i Huawei 220-modemet, en inställningsguide första gången sedan är det superkvickt och enkelt. I'm loving it.
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av jansson »

Calmeida skrev:Har kört betan ett bra tag nu och gillar det hela. Framför allt är 3G-kompabiliteten helt underbar. Den är långt mycket smidigare än i Windowsmiljö. Bara att ploppa i Huawei 220-modemet, en inställningsguide första gången sedan är det superkvickt och enkelt. I'm loving it.
Ja det värkar ju ganska bra från vad man har hört.

Det är nästan så man blir sugen på att köpa bärbar och mobiltbredband bara för att kunna utnyttja de nya funktionerna. ;D

Det känns lite som om den här relesen inte kommer med så mycket för mig och alla som inte har bärbara datorer, temat var ju mobilitet.

Men det är ju en helt korrekt satsning.

Någon som hört vad temat för nästa version blir?
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Utanför ämnet: Flyttade tråden till Café eftersom den inte är någon supportfråga.

Edit: kolla den här tråden: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=33025
Användarvisningsbild
PappaBj0rn
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av PappaBj0rn »

jansson skrev:
Calmeida skrev:Har kört betan ett bra tag nu och gillar det hela. Framför allt är 3G-kompabiliteten helt underbar. Den är långt mycket smidigare än i Windowsmiljö. Bara att ploppa i Huawei 220-modemet, en inställningsguide första gången sedan är det superkvickt och enkelt. I'm loving it.
Ja det värkar ju ganska bra från vad man har hört.

Det är nästan så man blir sugen på att köpa bärbar och mobiltbredband bara för att kunna utnyttja de nya funktionerna. ;D

Det känns lite som om den här relesen inte kommer med så mycket för mig och alla som inte har bärbara datorer, temat var ju mobilitet.

Men det är ju en helt korrekt satsning.

Någon som hört vad temat för nästa version blir?
Kör RCn nu på min EEE 701 och E220-modemet funkar inte längre. Funkade med senaste betan tills jag installerade alla uppdateringar.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/276796

Ska se om jag får igång trådlösa med ndiswrapper nu.

edit:
Jupp, Ndiswrapper med windows-drivrutinen funkar klockrent.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"