Snålt operativsystem!

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
Användarvisningsbild
Kerath

Re: Snålt operativsystem!

Inlägg av Kerath »

I denna tråd finns många tips http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=930318.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Jonas_186 skrev:För att kunna installera ubuntu lite så måste jag vara ansluten till internet eller har jag fel? .. I så fall så har jag ett problem. på min bärbara dator kan jag endast ansluta till USB adapter (trådlöst) har bara ingång för modem på den. den är trotts allt gjort för Windows ME haha

Ubuntu Lite fanns som Live-cd för ett tag sen men verkar ha försvunnit från hemsidan ..
Jag har den på cd.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Jonas_186
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Jonas_186 »

Jag lykades inte installera något på min bärbara så den skrotar jag med glädje nu:P. Men jag har en annan dator som bara står som jag har tänkt att ge bort till en kompis. Den är något bättre den har 256 mb ram minne 10 gb hårddisk, processorn är intel celeron. Jag söker ett operativsystem som är på svenska och fungerar bra med datorns prestanda. Jag har testat xubuntu på den men av någon konstig anledning så hackar eller lagga det jätte mycket vilket jag har haft problem på flera dator. Detta löste jag med att installera Mandriva där det inte laggade av någon anledning. Problemet är att den nuvarande datorn inte klarar av mandriva. några bra tips? Mvh Jonas
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

Jonas_186 skrev:Jag lykades inte installera något på min bärbara så den skrotar jag med glädje nu:P. Men jag har en annan dator som bara står som jag har tänkt att ge bort till en kompis. Den är något bättre den har 256 mb ram minne 10 gb hårddisk, processorn är intel celeron. Jag söker ett operativsystem som är på svenska och fungerar bra med datorns prestanda. Jag har testat xubuntu på den men av någon konstig anledning så hackar eller lagga det jätte mycket vilket jag har haft problem på flera dator. Detta löste jag med att installera Mandriva där det inte laggade av någon anledning. Problemet är att den nuvarande datorn inte klarar av mandriva. några bra tips? Mvh Jonas
PuppyLinux?

" Minimum Hardware Requirements

Puppy has been tested on a few very old machines but the best results for the standard release of Puppy Linux to run at a reasonable pace have been achieved with the following:

CPU : Pentium 166MMX
RAM : 128 MB physical RAM for releases since version 1.0.2 or failing that a Linux swap file and/or swap partition is required for all included applications to run; 64 MB for releases previous to 1.0.2
Hard Drive : None
CDROM : 20x and up"
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"