Vad kommer härnäst?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
hkkla

Vad kommer härnäst?

Inlägg av hkkla »

Intrepid börjar ju kännas lite gammal nu... :P

Vad kommer härnäst?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Vad kommer härnäst?

Inlägg av Hund »

Jaunty Jackalope. ;D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
tann
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av tann »

rofl @ det namnet =)

dock ser man ju alltid fram emot att undersöka vad som är nytt!
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Introducing the Jaunty Jackalope
där Mark nämner snabbare boottider och webbintegrering.

Sen är det nog bara till att vänta tills efter Ubuntu Developer Summit for Jaunty den 8-12 december där man sätter scopet.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Bättre boottider ser man ju fram emot att få se vad de kan klämma ur sig. Deras ambitioner att klå Apple på gränsnittshantering ska även det bli intressant, ser gärna mer enhetlig integrering och överlag ett mer professionellt intryck.

Men personligen är jag nog mest sugen på bättre energihantering. Batteritiden på min Dell XPS m1330 är banal i Ubuntu 8.10 betan jämfört med Vista.
hkkla

Inlägg av hkkla »

Snabbare boottider ska ju bli himla intressant. Hoppas det blir äkta bara och inte som med Windows XP som laddar massa gojs efter att man har loggat in så uppstarten bara blir en illusion.
kallstrom_74
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av kallstrom_74 »

ja snabbare boot tider är ju bra...men framför allt prio är att INTE gå microsofts väg..att förlita sig på att dom kan göra os'et hur tungrott som helst...utan framförhålla att "äldre" datorer oxå kan köra det :) jag tror det är en av linux (ubuntu) framgångar är att många inte har toppmoderna datorer som klarar tex vistas krav..och börjat snegla på vad som kan vara lättkört i deras gammla burkar
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av HOLMEN »

Jag är faktiskt märkbart förvånad över den snabba boot-tiden redan i Intrepid. Min är uppstartad på en minut. Sen är det ju inloggningen kvar, förståss. Men ännu snabbare ska bli jävligt gött.

Men ur ett längre perspektiv så ska det bli mycket intressant om hur filsystemet ska utvecklas, vilket Mark Shuttleworth har börjat tala om.

Dessutom så börjar Ubuntu Open Week imorgon som ska ta upp lite nya grejer till Jaunty Jackalope.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"