Så frågan är ju hårdvaran såklart - kompatibiliteten...
Maskinen har ett ATI Radeon HD X2400 grafikkort. Så, är det fortfarande att föredra Nvidia om man tittar på drivare eller är det skit samma idag? Jag kommer ju inte köra så mycket app's på maskinen, det är ju mest en fråga om compiz & den biten...
WLAN kan ju bli ett problem (som vanligt), har dock ingen aning vad det är för krets men det mesta går ju att lösa så det är jag inte så orolig för. Nån som vet vilka kretsar som är absolut no-no, enklare än att gräva i vad som fungerar eftersom det mesta ju gör det...
Sen är det ju Webkameran. Hur är det med dom inbyggda kamerorna i dom bärbara numera, brukar man kunna få igång det mesta eller? Det är inte dödsviktigt men hade såklart varit kul att kunna dema att den fungerar i GNU/Linux... Har Pidgin stöd för video nu eller vad skall man annars köra för att kunna köra video över t.ex. MSN-protokollet?
Men absolut viktigast: Den har ett inbyggt 3G modem - köper jag denna maskinen så är det primärt för att den har just intern 3G-modem, annars shoppar jag en HP eller nåt annat snyggare, hehe, för det är ju primärt en demo-burk som skall med ut till företag, kunder o.s.v...