Hur aktiverar jag Skydome? [LÖST]

Användarvisningsbild
Ambassadeur5000
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Hur aktiverar jag Skydome? [LÖST]

Inlägg av Ambassadeur5000 »

Hejsan!

Jag har Compiz Fusion som funkar fint. Jag undrar hur man byter ut bakgrundsbilden Skydome. Jag har letat som F... ??? Var hittar jag den inställningen?
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Hur aktiverar jag Skydome?

Inlägg av Osprey »

Starta upp "[System] -> [Inställningar] -> [Advanced Desktop Effects Settings]", klicka på "[Desktop Cube] -> [Appearance]" och välj "Background Images"...

[Edit] Ojdå, du kör Kubuntu, men det blir väl något liknande där förutom de första stegen. Annars får du öppna ett terminalfönster och skriva "ccsm"...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Ambassadeur5000

Re: Hur aktiverar jag Skydome?

Osprey skrev:Starta upp "[System] -> [Inställningar] -> [Advanced Desktop Effects Settings]", klicka på "[Desktop Cube] -> [Appearance]" och välj "Background Images"...

[Edit] Ojdå, du kör Kubuntu, men det blir väl något liknande där förutom de första stegen. Annars får du öppna ett terminalfönster och skriva "ccsm"...

Det funkade finfint :) Jag gillar det här forumet - Duktigt folk som hjälper till. Tack ;)
Användarvisningsbild
Ambassadeur5000

Re: Hur aktiverar jag Skydome? LÖST

Ambassadeur5000 skrev:
Osprey skrev:Starta upp "[System] -> [Inställningar] -> [Advanced Desktop Effects Settings]", klicka på "[Desktop Cube] -> [Appearance]" och välj "Background Images"...

Det funkade finfint :) Jag gillar det här forumet - Duktigt folk som hjälper till. Tack ;)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"