Det har varit på förslag att vi kanske skulle kunna använda oss utav launchpad för att strukturera upp diverse sysslor. Bland annat därför har jag nu registrerat launchpad-teamat Ubuntu Sweden LoCo Team.
I nuläget är det rätt öppet hur (och om) vi kommer att använda oss utav launchpad. Rent spontant så känns dock Blueprints liksom eventuellt Bugs potentiellt användbara.
Ubuntu Sweden LoCo Team (launchpad)
Re: Ubuntu Sweden LoCo Team (launchpad)
Finns det en svensk översättning av sidan?
Kanske en egen version av Brainstorm kunna komplettera för idéer, och när de faktiskt realiseras kan man använda Launchpad för att koordinera arbetet? Launchpad är kanske väl avancerat bara för att hålla reda på rena förslag tänker jag.
Kanske en egen version av Brainstorm kunna komplettera för idéer, och när de faktiskt realiseras kan man använda Launchpad för att koordinera arbetet? Launchpad är kanske väl avancerat bara för att hålla reda på rena förslag tänker jag.
Nja, för en så här liten skala så borde det funka utmärkt.upnorth skrev:Finns det en svensk översättning av sidan?

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Hm, jag har hittat 2 buggar! Dock verkade det inte som att det gick att rapportera buggar här. Det var första buggen.
Andra buggen (som skulle rapporteras) var att det inte gick att lägga till blueprints.
Andra buggen (som skulle rapporteras) var att det inte gick att lägga till blueprints.

Då så, var man reggad, upp till bevis nu antar jag? 

Alltså, Blueprints och buggar är inte direkt kopplade till team utan till projekt. Däremot kan projekt i sin tur tilldelas team, vilket i det här fallet då blir vårat team.Emil.s skrev:Hm, jag har hittat 2 buggar! Dock verkade det inte som att det gick att rapportera buggar här. Det var första buggen.
Andra buggen (som skulle rapporteras) var att det inte gick att lägga till blueprints. :P
Se hur andra LoCo-team har gjort.
Då ingen annan gjort det så har jag nu skapat ett projekt och knutit det till teamet.
Ubuntu Sweden LoCo website
Det är alltså ett projekt som i första hand gäller vår webbplats. Mer generella LoCo-aktiviteter, marknadsföring, etc torde däremot höra hemma i andra, ännu ej skapade, projekt.
För ett projekt kan man rapportera buggar, skapa blueprints, etc
EDIT: Vill dock passa på att påminna om vad Urban skriver i en annan tråd.
Det är alltså ett projekt som i första hand gäller vår webbplats. Mer generella LoCo-aktiviteter, marknadsföring, etc torde däremot höra hemma i andra, ännu ej skapade, projekt.
Urban Anjar skrev:Bra! Låt oss känna oss för i den nya miljön och utvärdera om den kan bidra till att göra
saker och ting enklare och mer praktiska. Observera att det här ännu så länge är en
UTVÄRDERING, så länge vi inte beslutat oss för att använda launchpad är det forumet
som är det "officiella" stället att rapportera problem, fatta beslut och smida planer...
Great!andol skrev:Då ingen annan gjort det så har jag nu skapat ett projekt och knutit det till teamet.
Urban Anjar skrev:Bra! Låt oss känna oss för i den nya miljön och utvärdera om den kan bidra till att göra
saker och ting enklare och mer praktiska. Observera att det här ännu så länge är en
UTVÄRDERING, så länge vi inte beslutat oss för att använda launchpad är det forumet
som är det "officiella" stället att rapportera problem, fatta beslut och smida planer...
Urban har naturligtvis rätt, men vi bör ju ändå kunna fylla på med buggar/blueprints osv för att vi sen ska kunna utvärdera det.

Har rapporterat den enda buggen jag hittat hittills.