Jag har precis installerat Hardy med denna setup på mina diskar:
15gb ext3 mount: /
22gb ext3 mount: /home
2gb Swap
180gb ntfs (Jag har filer på den disk jag helst inte vill radera)
jag Installerade wine och wow genom guiden i forumet, själva installationen gick fint. Nu kommer bara problemet.. efter att ha laddat hem den senaste enorma patch säger den att jag har för lite minne kvar.
Frågan: Var installeras wow eller/och Wine som default, i /? kan jag välja att installera wow/wine(eller bara copy-paste) i min NTFS disk iom att den har mest minne(tror den har c:a 40gb oanvänt minne) eller kräver ubuntu att program ska ligga där det blir lagt(om det nu är / eller vad det nu är)
Skulle vara synd att formatera på nytt bara för att "main" disken saknar minne till wow patches :p
Tack på förhand
Eje
Kan jag installera Wow i wine på en annan disk? [LÖST]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kan jag installera Wow i wine på en annan disk? [LÖST]
Senast redigerad av 1 Eje, redigerad totalt 21 gånger.
- Exry
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Kan jag installera Wow i wine på en annan disk?
Dom default lägger nog wine alla program du installerar under ~/.wine/drive_c/Program Files/
Mappar eller filer som börjar med en punkt(.) är vad jag har förstått dolda. För att visa dessa i Nautilus kan du trycka "ctrl + h".
Vill du flytta på WoW installationen går det jättebra att bara flytta hela World of Warcraft mappen dit du vill.
Mappar eller filer som börjar med en punkt(.) är vad jag har förstått dolda. För att visa dessa i Nautilus kan du trycka "ctrl + h".
Vill du flytta på WoW installationen går det jättebra att bara flytta hela World of Warcraft mappen dit du vill.

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Kan jag installera Wow i wine på en annan disk?
Jag valde att mounta en egen partition i ~/.wine
Tråden är löst
Tråden är löst