Hej hej.
Jag bytte från windows för typ 3 veckor sedan och tycker det har varit alla tiders. Att jag inte kan spela lika mycket spel eller göra vettig videoredigering längre kan jag leva med i väntan på att det ska lösa sig. Men idag skulle jag glo på webb-TV.
s24.se funkar utmärkt men Kanal5 funkar bara sådär och kanal9 inte alls. Med "sådär" menar jag att det hackar lite och med "inte alls" menas, hackar mycket.
Jag har provat att uppdatera flashplayer utan förbättring.
Hoppas någon har något bra förslag lösning. Annars måste jag nog byta tillbaka eftersom webb-tv är den enda TV jag har och funkar inte den så är min dator inte mycket mer än en dvd-spelare och surfdator. Innan kunde man ju göra mycket mer grejer än att läsa hemsidor och kolla på south park.
Annars önskar jag en trevlig helg.
Kan inte se webb-TV
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Va fan!
De kanalerna funkar fint för mig.
Det finns ett antal instruktioner på nätet hur man installerar Flash på Ubuntu, samtliga är inaktuella sedan några dagar tillbaka. Version 10.0.12 släpptes härom dagen och kan laddas ner från http://adobe.se/, välj ".deb for Ubuntu 8.04+". Kolla vilken version du använder under Verktyg/Tillägg i Firefox.
Det finns ett antal instruktioner på nätet hur man installerar Flash på Ubuntu, samtliga är inaktuella sedan några dagar tillbaka. Version 10.0.12 släpptes härom dagen och kan laddas ner från http://adobe.se/, välj ".deb for Ubuntu 8.04+". Kolla vilken version du använder under Verktyg/Tillägg i Firefox.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Kan inte se webb-TV
kapar tråden lite. För jag skulle följa ditt råd och installera det senaste. För mitt flash fungerar bara ibland, sen ibland måste man inaktivera/aktivera och uppdatera sidan och då fungerar det helt plötsligt. Vet inte vad det beror på men iallafall, så var det .deb paketet för i386 arkitekturen och jag kör AMD, någon lösning på detta? Hittar man det kanske på något annat ställe?