[quote="gurra72"]Hmm.. ser avancerat ut. Är det där kod som du sparar som .html och försöker öppna i webläsaren sedan? Eller vad är meningen skall hända?Har bara labbat med färdiga java-script och då hade jag någon class-fil som låg i samma mapp som html dokumentet.
Eller är din kod själva class-filen?
Har du installerat Sun Java från automatix? eller j2re varianten? Jag vet att de kan skilja sig lite grann. Vissa java sidor kan jag öppna med Suns java som inte gick med det andra.
Har själv lite problem med en Java sida som fungerar i Internet explorer men inte i firefox av någon anledning.
http://web.telia.com/~u52802881/lottaog ... yahoo.html
Meningen är att en liten textruta skall synas när man för pekaren över bilden men det funkar som sagt inte i firefox. Kanske de båda webläsarna använder olika javaspråk?[/quote]
<OT>
Du är helt ute och cyklar!
Java är ett programmeringsspråk/plattform.
Javascript (ECMA-script) är ett scriptspråk som vanligen används för att göra webbsidor "interaktiva".
Java KAN användas på webbsidor i form av Applets. Behövs verkligen inte.
Den Java du installerar från Sun ÄR J2SE.
</OT>
Det felet du har fått lär du också få om du inte lyckats med en importering av ett bibliotek. Exempelvis om din CLASSPATH inte stämmer helt korrekt. Jag använder Eclipse under både Windows och Linux om jag programmerar Java. Det är en utmärkt utvecklingsplattform!
Lycka till!