Rhythmbox
Rhythmbox
Finns det någon mer här som har köpt apples nya ipod generation 4 ? Jag köpte idag en 16 GB ipod nano
och jag lyckas inte att föra över några mp3 filer med Rhythmbox. När jag kopplar in ipod:en så dyker den upp
på skrivbordet precis som vanligt och Rhythmbox startar då upp automatiskt. Programet hittar enheten men så fort jag försöker
att föra över några filer så kraschar programmet! Rhythmbox avslutas då utan någon som helst förvarning..
och jag lyckas inte att föra över några mp3 filer med Rhythmbox. När jag kopplar in ipod:en så dyker den upp
på skrivbordet precis som vanligt och Rhythmbox startar då upp automatiskt. Programet hittar enheten men så fort jag försöker
att föra över några filer så kraschar programmet! Rhythmbox avslutas då utan någon som helst förvarning..
Re: Rhythmbox
Original namnet är Apple ipod-musikspelare
Rbox klarar inte av att ändra på namnet..Men öppnar man ipoden med hipo och lägger till en fil så byter den namn
åt dig..Efter att ha använt hipo så heter enheten IPOD och nu så funkar det att föra över filer med rbox
Rbox klarar inte av att ändra på namnet..Men öppnar man ipoden med hipo och lägger till en fil så byter den namn
åt dig..Efter att ha använt hipo så heter enheten IPOD och nu så funkar det att föra över filer med rbox
Jag brukar använda gtkpod för att lägga in nya låtar. Tycker det är lite kul att det är mycket smidigare och snabbare att lägga till låtar/ta bort med det än det gör med ITunes.
Behöver man inte köra en jailbreak på nya iPod?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tror det bara är på iPod Touch.Hund skrev:Behöver man inte köra en jailbreak på nya iPod?
Man "crackar" iPoden för att kunna använda en annan mediaspelare än iTunes och just på iPhone är det bl.a för att kunna installera vilka program man vill. Apple är ju duktig på att låsa in användaren löjligt duktigt. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hur gör man med albumcovers då? De vill inte komma med för mig :/
Det här med albumcovers har aldrig funkat för mig med rhythmbox.
Trro att det inte enbart räcker med rhythmbox. Det krävs att man tar till något
annat också. Finns olika trådar om detta ämne om du googlar..
Kopplade min ipod till itunes när jag skulle föra över mp4 filer och då fixade den automatiskt
mina covers.. Inte alla men ett par stycken iaf..
Trro att det inte enbart räcker med rhythmbox. Det krävs att man tar till något
annat också. Finns olika trådar om detta ämne om du googlar..
Kopplade min ipod till itunes när jag skulle föra över mp4 filer och då fixade den automatiskt
mina covers.. Inte alla men ett par stycken iaf..
filip2001 skrev:Hur gör man med albumcovers då? De vill inte komma med för mig :/