Om nu inte rubriken är helt solklar utvecklar jag det hela.
När jag rullat ner på en sida och följt en länk för att sedan trycka på bakåtknappen verkar det som om firefox laddar om hela sidan för den ställer sig högst upp. Det är lite trist att alltid behöva leta upp stället där jag vill fortsätta. Någon idé om vad som kan tänkas spöka?
Firefox tappar läget efter bakåtgång
-
Re: Firefox tappar läget efter bakåtgång
Är det nån speciell sajt eller sida du har det problemet?
Jag har firefox 3.0.3 och här på ubuntu-se.org kan jag backa och komma tillbaka till det scroll-läge jag lämnade.
Jag har firefox 3.0.3 och här på ubuntu-se.org kan jag backa och komma tillbaka till det scroll-läge jag lämnade.
Ja, det verkar som firefox laddar om sidan, men det sker ingen nätaktivitet, så antagligen renderar den bara om sidan från cache eller nån intern datastruktur. På små sidor hinner jag inte se det, men för långa sidor (eller sidor med onödigt mycket javascript?) så hinner jag se att den visar början av sidan innan den renderat färdigt och hoppar till rätt plats.verkar det som om firefox laddar om hela sidan för den ställer sig högst upp
Re: Firefox tappar läget efter bakåtgång
Jag kör också 3.03 och upptäckte just att i detta forum funkar det, men inte på tex. distrowatch.com eller hifiklubben.se, trots att konqueror beter sig som jag vill på dessa platser. Mystiskt.
Såg <META HTTP-EQUIV="no-cache" CONTENT=""> på ena sidan, det kanske är något som firefox respekterar men inte konqueror?
Såg <META HTTP-EQUIV="no-cache" CONTENT=""> på ena sidan, det kanske är något som firefox respekterar men inte konqueror?