Eftersom jag är ny med ubuntu tänkte jag att jag tar bara att och väljer att ubuntu ska styra partitoneringen under installationen. Installationen gick igenom fint(via liveCD) men efter omstart utan skiva kan systemet inte starta operativsystemet.
jag loggade in på IRC chatten och fick hjälp med att manuellt ställa in mina partitioner till installation men nu stannar installationen på 82% (på "konfigurerar apt", i botten står det "söker igenom spegeln")
jag sitter med en AMD athlon 64 x2 3800+ så att jag tror inte att jag har fått fel version(har tagit den för AMD 64) mina diskar är partitonerade som följande:
15gb ext3 mount: /
22gb ext3 mount: /home
2gb Swap
180gb ntfs mount: /home/eje/ntfsdisk (Jag har filer på den disk jag helst inte vill radera)
Jag har provat integrity check på CD'n och den är det inget fel på. har provat att köra installationen 2 gånger men den fastnar på 82% båda gångerna.. anledningen till att jag installerar 7,10 istället för 8,04 är för att jag hade 7.10 liggande hemma. Någon som har en idé om vad jag kan göra för att fixa problemet? låta ubuntu installera/partitionera själv på nytt eller prova att få tag i en 8.04 image?