Hejsan!
Har lyckats installera Ubuntu men fick inget ljud och kollade runt lite, då ser jag att Creative är ena ... som inte fixat drivrutiner till Linux än. Mitt problem är dock att jag inte förstår hur jag ska göra för att få mitt ljud från min integrerade ljudkrets. Jag kan gå in i System > Inställningar > Ljud och där inne kan jag ändra ljudenheter, men även när jag väljer Realtek Audio så fungerar inte ljudet, så jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska göra för att få tillbaks mitt ljud.
Tack på förhand!
Ändra vilket ljudkort jag ska få mitt ljud ifrån [LÖST]
- Drymedar
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Ändra vilket ljudkort jag ska få mitt ljud ifrån [LÖST]
Senast redigerad av 2 Drymedar, redigerad totalt 18 gång.
-
Re: Ändra vilket ljudkort jag ska få mitt ljud ifrån
Hur ser det ut om du går in på "Volymkontroll"?Drymedar skrev:Hejsan!
Har lyckats installera Ubuntu men fick inget ljud och kollade runt lite, då ser jag att Creative är ena ... som inte fixat drivrutiner till Linux än. Mitt problem är dock att jag inte förstår hur jag ska göra för att få mitt ljud från min integrerade ljudkrets. Jag kan gå in i System > Inställningar > Ljud och där inne kan jag ändra ljudenheter, men även när jag väljer Realtek Audio så fungerar inte ljudet, så jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska göra för att få tillbaks mitt ljud.
Tack på förhand!
- Drymedar
- Kontakt:
Ljudet står på 100% i volymkontrollen och även där kunde jag ändra till realtek under en av flikarna men ljudet fungerar fortfarande inte.
- Drymedar
- Kontakt:
Jag märkte nu att jag har ljud, men det är löjligt lågt
Gick in och pillade med inställningarna i volymkontrollen och efter att ha markerat att alla ljudkontroller ska synas så var det en "Side" som stod på lägst, och när jag drog upp den blev det normalt ljud igen.
Gick in och pillade med inställningarna i volymkontrollen och efter att ha markerat att alla ljudkontroller ska synas så var det en "Side" som stod på lägst, och när jag drog upp den blev det normalt ljud igen.
-
Som jag misstänkte. Bra att det löste sig!Drymedar skrev:Jag märkte nu att jag har ljud, men det är löjligt lågt