Ubuntu installerat från inne ifrån Windows[LÖST]

storkeen
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Ubuntu installerat från inne ifrån Windows

Inlägg av storkeen »

Inhuman Soul skrev:
storkeen skrev:nä nu kom problem igen. installerade alla "paket" eller "uppdateringar" som saknades och nu när jag loggat in så blinkar skärmen till så syns bara muspekaren och allt annat är vitt :( funkade innan alla uppdateringar men nu syns bara muspekaren . något tips eller ska jag kolla någon annan tråd ? uppskattar verkligen eran hjälp

min hårdvara här

moderkort: GA-MA69VM-S2
Grafik kör jag det inbyggda
cpu AMD 5000+ x2
hdd 500gb + 160 system disk
Jag skulle gissa att det har något att göra med grafikkortet.
Tyvärr är jag inte så bra på sånt, men jag kollade iaf upp det det inbyggda du har på moderkortet är ATI Radeon X1200.
Det kanske kan hjälpa någon annan som kan hjälpa dig :P

Specifikationer för moderkortet

okej men jag bytte session vid inloggningen till felsäkert gnome . så är inne nu i det "grafiska" så ser allt nu kan man på något sätt fixa härifrån då ? typ ta bort updateringarna man gjorde ? men måste ha drivare till grafikkortet :P någon lösning nån ?
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Kolla om du har en proprietär grafikdrivare.

I menyn längt upp till höger väljer du System > Administration > Hårdvarudrivrutiner.
Om det finns en proprietär tillgänglig välj att aktivera den.
Blir du promptad på ett lösenord så anger du ditt eget.
storkeen

Inlägg av storkeen »

Bowmore skrev:Kolla om du har en proprietär grafikdrivare.

I menyn längt upp till höger väljer du System > Administration > Hårdvarudrivrutiner.
Om det finns en proprietär tillgänglig välj att aktivera den.
Blir du promptad på ett lösenord så anger du ditt eget.
har redan aktiverat den . men håller på med mer updateringar som tydligen inte installerats och ska ta hem en drivare direkt från amd/ati hemsida . är det samma drivare eller ?

EDIT: Ja men nu är det fixat somsagt tålamod och lite trixa på så fick jag till det . låser denna tråd nu :) tack alla för all hjälp :)
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Du är då snabb i vändningarna, du aktiverade proprietären direkt :)

Drivaren på ATI/AMD är troligen en senare version. Brukar ta ett tag innan den kommer ner till förråden. Men frågan är om den hjälper dig, speciellt om det var den som var aktiv när du fick en vit skärm.

Föreslår isf att du backar tillbaks till den öppna genom att avaktivera proprietären tillfälligt om du inte kommer vidare.
Bowmore

Re: Ubuntu installerat från inne ifrån Windows[LÖST]

Inlägg av Bowmore »

storkeen skrev:EDIT: Ja men nu är det fixat somsagt tålamod och lite trixa på så fick jag till det . låser denna tråd nu :) tack alla för all hjälp :)
Du ska inte låsa tråden, däremot markera den som LÖST enligt länken jag gav dig tidigare.
storkeen

Re: Ubuntu installerat från inne ifrån Windows[LÖST]

Inlägg av storkeen »

Bowmore skrev:
storkeen skrev:EDIT: Ja men nu är det fixat somsagt tålamod och lite trixa på så fick jag till det . låser denna tråd nu :) tack alla för all hjälp :)
Du ska inte låsa tråden, däremot markera den som LÖST enligt länken jag gav dig tidigare.

hehe jo jag gjorde det . är van med sweclockers.com där man låser trådarna när man är klar :P
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"