Tack på förhand

okej det står ju quiet splash-- ska jag bara ta bort quiet och splash eller allt från -- dvs quiet splash-- ? vet inte vad du menar boota ifrån windows ? bootar i från bios när jag testar . ska bränna ut en till ubuntu skiva och sedan ta kort på skärmen och lägga upp så ni får se .Bowmore skrev:Du är på rätt väg, dvs ta bort quiet och splash och lägg istället till noapic och acpi=off. Sen bootar du upp.
Nu är det få här som har nån erfarenhet av Wubi så jag föreslår att du bootar upp en Ubuntu LiveCD med optionerna ovan och sen skriver ner de sista raderna innan det hänger sig. Alltså boota inte via Windows.
Gör så här:storkeen skrev:okej det står ju quiet splash-- ska jag bara ta bort quiet och splash eller allt från -- dvs quiet splash-- ? vet inte vad du menar boota ifrån windows ? bootar i från bios när jag testar . ska bränna ut en till ubuntu skiva och sedan ta kort på skärmen och lägga upp så ni får se .snart tbx .
kanske verkar lite trög nu men om jag gör som du säger så hammnar väl dubbelsträcken bakom noapic acpi=off ? skall dom inte vara framför som quiet splash-- ? vill verkligen att det skall bli korrekt så kanske det funkarBowmore skrev:Gör så här:storkeen skrev:okej det står ju quiet splash-- ska jag bara ta bort quiet och splash eller allt från -- dvs quiet splash-- ? vet inte vad du menar boota ifrån windows ? bootar i från bios när jag testar . ska bränna ut en till ubuntu skiva och sedan ta kort på skärmen och lägga upp så ni får se .snart tbx .
- lägg först till noapic acpi=off efter dubbelstrecken
- ta sen bort quiet splash
och boota sen med enter följt av att trycka b.
Obs att de sista raderna är viktiga för vi ska få ett hum om vad som är fel.
Bowmore skrev:Japp, dvs slutet ser ut så här ..... ro -- noapic acpi=off.
Men du kan även ersätta quiet splash med noapic acpi=off, det funkar det också
Tryck på knappen ändra på ditt första inlägg i tråden så kan du bara skriva dit det i rubriken.storkeen skrev:nu när allt är löst hur gör man så det står [LÖST] i tråd rubriken ?
nä nu kom problem igen. installerade alla "paket" eller "uppdateringar" som saknades och nu när jag loggat in så blinkar skärmen till så syns bara muspekaren och allt annat är vittBowmore skrev:Då får jag hälsa dig välkommen
Hur man markerar tråden som löst finns beskrivet här:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=30369
Jag skulle gissa att det har något att göra med grafikkortet.storkeen skrev:nä nu kom problem igen. installerade alla "paket" eller "uppdateringar" som saknades och nu när jag loggat in så blinkar skärmen till så syns bara muspekaren och allt annat är vittfunkade innan alla uppdateringar men nu syns bara muspekaren . något tips eller ska jag kolla någon annan tråd ? uppskattar verkligen eran hjälp
min hårdvara här
moderkort: GA-MA69VM-S2
Grafik kör jag det inbyggda
cpu AMD 5000+ x2
hdd 500gb + 160 system disk