tjenix!
Jag installerade Flash 10 Beta enligt Bossiemans guide. Nu när den skarpa versionen finns ute verkar det vettigt att köra med den istället, sålunda: Hur avinstallerar jag Flash 10 Beta?
Avinstallera flash 10 beta [typ LÖST]
- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Avinstallera flash 10 beta [typ LÖST]
Senast redigerad av 2 simonw, redigerad totalt 15 gång.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Avinstallera flash 10 beta
Kod: Markera allt
$ rm ~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so
- simonw
- AVREGISTRERAD
Den vill inte
Tittade lite i ~/.mozilla med under mappar och fann ingenting som påminner om den fil kommandot letar efter. men kommer det verkligen avinstallera flash och inte bara ta bort en fil av många som används av flash-plugginen?

simon@simon-laptop:~$ rm ~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so
rm: kan inte ta bort "/home/simon/.mozilla/plugins/libflashplayer.so": Filen eller katalogen finns inte
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Om du har följt Bossiemans guide borde filen ligga där. Är du säker på att det var så du gjorde? Prova att söka efter filen med kommandot locate libflashplayer.so Du kan också kolla vilken version du använder genom att ange "about:plugins" i Firefox adressrad.
- simonw
- AVREGISTRERAD
simon@simon-laptop:~$ locate libflashplayer.so
/usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so

Så det är bara att ta bort den och installera flash 10 från en deb och så är allt frid och fröjd? jag lämnar inte en massa skräp på datorn?
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
- simonw
- AVREGISTRERAD
Körde på och tog bort den ändå
med önskat resultat, fick använda sudo dock. nu ska 10 final åka in!!

W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
- simonw
- AVREGISTRERAD
Re: Avinstallera flash 10 beta [typ LÖST]
oj vad många inlägg jag skriver nu ^^
får inget ljud i flash filmer nu, funkade felfritt med betan... där till hänger sig FF efter att ha spelat upp ca. 10-20 sekunder av en film, konstigt. men struntsamma, jag tänkte ändå leka lite med mandriva 2009 och ubuntu 8.10 i helgen så då kommer det inte spela så stor roll
Tack för hjälpen Lars!!
får inget ljud i flash filmer nu, funkade felfritt med betan... där till hänger sig FF efter att ha spelat upp ca. 10-20 sekunder av en film, konstigt. men struntsamma, jag tänkte ändå leka lite med mandriva 2009 och ubuntu 8.10 i helgen så då kommer det inte spela så stor roll

Tack för hjälpen Lars!!
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates