Associera .torrentfiler med ktorrent (i firefox)

berg35

Inlägg av berg35 »

Jag använde för ett tag sedan programmet bittorrent för att hantera torrent filer i min Ubuntu 6.10 installation. Detta hade jag valt som standart applikation i firefox så att firefox alltid skulle starta bittoren så fort jag klickar på en torrent fil. När jag nu installerat ktorrent så vill jag att firefox ska starta ktorrent istället. Det gör det ju inte eftersom det fortsätter att öppna bittorrent, som jag valt tidigare.

Jag avinstallerade då bittorrent. Datorn försöker fortfarande använda bittorrent, som inte finns vilket leder till felmeddelanden.

Jag kan heller inte dubbelklicka på en redan nerladdad .torrentfil för då händer det ingenting inga felmeddelanden inget! Det händer inget om jag väljer att "öppna med ktorrent" när jag högerklickar på .torrentfilen.

Det enda sättet för mig att köra ktorrent är att starta det manuellt och öppna torrentfilen inifrån ktorrent. Så vill jag ju inte ha det.

Någon som har något tips?
Belsebub
Kontakt:

Inlägg av Belsebub »

I firefox 2.x:
Inställningar -> Innehåll -> Filtyper

Så ser det ut i windows där jag sitter just nu. Rätta mig om jag har fel men det må vara samma/snarlikt i linux-versionen.
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

I FF på Linux;

Redigera ---> Inställningar ---> Innehåll ---> Filtyper (längst ned)
berg35

Inlägg av berg35 »

[quote="TheOne"]I FF på Linux;

Redigera ---> Inställningar ---> Innehåll ---> Filtyper (längst ned)[/quote]
Det har jag också hittat men hur läger jag till filtyper i listan?
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

[quote="berg35"][quote="TheOne"]I FF på Linux;

Redigera ---> Inställningar ---> Innehåll ---> Filtyper (längst ned)[/quote]
Det har jag också hittat men hur läger jag till filtyper i listan?[/quote]
Det undrar jag också.. det var egentligen därför som jag kollade i denna tråden från början! :cool:
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Så länge du inte har automatisk nedladdning av alla filer till någon viss plats (det bestämmer man ovanför filtyper) så kommer det en fråga vad man vill göra med en viss fil när man klickat på en länk till denna. Om man väljer att öppna filen som det länkas till med ett speciellt program så sparas det i "filtyper".

Kort sagt: stäng av "spara alla filer" (eller vad fan det heter), klicka på en torrent, välj att den ska öppnas med ktorrent. Sätt på "spara alla filer:" igen. Skicka sedan ett klagomål direkt till firefox.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"