VLC

krille70
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

VLC

Inlägg av krille70 »

Hej Alla.

Jag undrar över en sak. Jag lagt in VLC v0.8.6e. Nyligen var in på VLC hemsida. Nu undrar jag om hur man uppgrader ens VLC från VLC v0.8.6e till VLC v0.9? Jag är nybörjare på Ubuntu så jag är inte säker på hur man gör. Och är rädd att jag gör något fel och så att allt går åt skogen. Tack på förhand.

Med Vänliga Hälsningar från
Krille70
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: VLC

Inlägg av Lars »

Enklast är att vänta tills Ubuntu 8.10 kommer ut, det är bara 18 dagar kvar.
Användarvisningsbild
Suave
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Suave »

Lars skrev:Enklast är att vänta tills Ubuntu 8.10 kommer ut, det är bara 18 dagar kvar.
Kommer den senaste VLC versionen att finnas tillgänglig för nedladdning för de som använder H.H 8.04?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

Suave skrev:
Lars skrev:Enklast är att vänta tills Ubuntu 8.10 kommer ut, det är bara 18 dagar kvar.
Kommer den senaste VLC versionen att finnas tillgänglig för nedladdning för de som använder H.H 8.04?
Det beror på de personer som ansvarar för paketutgivningen, vilket i sin tur i de flesta fallen är lika med Ubuntus community. Med tanke på att HH är LTS vore det kanske skumt om senaste VLC inte kom ut för det. Å andra sidan finns det inget som hindrar dig från att kompilera det själv.
Bild
Användarvisningsbild
Suave

Inlägg av Suave »

eyerouge skrev:
Suave skrev:
Det beror på de personer som ansvarar för paketutgivningen, vilket i sin tur i de flesta fallen är lika med Ubuntus community. Med tanke på att HH är LTS vore det kanske skumt om senaste VLC inte kom ut för det. Å andra sidan finns det inget som hindrar dig från att kompilera det själv.
Den som lever fårse helt enekelt.
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Normal sett så sker inga versionsbyten av programvara mellan releaser. LTS står för förlängd support, dvs rättningar av buggar mm, inget annat. I undantagsfall kan man dock göra versionsbyte av ett program.
Användarvisningsbild
webaake

Inlägg av webaake »

Man kan installera VLC 0.9.4 via Hardy backports, men jag kan inte rekommendera det just nu. Den fungerar inte så bra ännu under Hardy. Version 0.9.3 var bättre.

Så, vänta på en bättre VLC-version eller, som sagt, vänta på Intrepid.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"