Reagerade eftersom det sänker den total nördfaktorn huvudrollsinnehavarna har i serien. Vore de hälften så geeky som de är hade de givetvis kört pingo

Hehe, sjuan är ju den som kommer som skall ersätta Vista. Fast sen, att Windows 7 bara är Windows 6.01 är ju en annan femma...Christian Holmberg skrev:Windows 7![]()
Är inte Windows XP = Windows 5?
Är inte Windows Vista = Windows 6?
Men finns det redan en sjua? Vad är då realease namnet för denna utgåva?
Windows 2000 = windows 5.0Christian Holmberg skrev:Windows 7![]()
Är inte Windows XP = Windows 5?
Är inte Windows Vista = Windows 6?
Men finns det redan en sjua? Vad är då realease namnet för denna utgåva?
Windows 7 kommer att bli det officiella namnet när nästa version av Windows släpps, ni kan läsa om det här: http://windowsvistablog.com/blogs/windo ... ows-7.aspxMekaniserad Apelsin skrev:
Windows 7 är ett arbetsnamn (den har tidigare hetat blackcomb och vienna), den kommer väl heta "windows horsie" eller annat otippat.
Jag förstår precis vad du menar och håller med dig. De skulle behöva rensa upp ordentligt och det skulle förmodligen resultera i att bakåtkompatibiliteten inte skulle fungera optimalt, vilket den måste göra eftersom att över 90% av alla datoranvändare använder just Windows.farmfield skrev: Jag tror inte att det blir nåt "bra" Windows igen 'ever' eftersom Microsoft är livrädda för att ta steget Apple gjorde med OS X, att släppa nåt som inte är 110% bakåtkompatibelt... Men då är dom körda tror jag... Problemet med Windows att alla 'förbättringar' gör det mer tungdrivet och så komplext att det inte går att få en överblick vilket i sin tur ger ett slött och buggigt system... Man måste ha en bra botten.