Kod: Markera allt
[ot]Off topic[/ot]
Skulle det vara praktiskt möjligt?
Kod: Markera allt
[ot]Off topic[/ot]
Det borde faktiskt kunna funka, ska kolla på det.maths57 skrev:Ibland är man kanske inte medveten om att man skriver något som inte tillhör ämnet för tråden. Då kan vi moderatorer antingen skapa en ny tråd eller helt sonika moderara bort inlägget. Men tänk om jag vill göra en lite utvikning? Och ändå fortsätta att diskutera ämnet? Gör det att skapa en egen tagg för sånt. Ibland har jag sett folk göra så i sina inlägg, men taggen syns ju då.Min tanke är att innehållet skulle få en mindre storlek på texten, för att markera att det inte är så viktigt.Kod: Markera allt
[ot]Off topic[/ot]
Skulle det vara praktiskt möjligt?
Precis. Alternativt skippar man det kursiva och kör med en variant av citat-rutan?Lars skrev:Eftersom det här är ett svenskt forum så kanske den här varianten är bättre.
Utanför ämnet: För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras
Då ska det se ut såLars skrev:Eftersom det här är ett svenskt forum så kanske den här varianten är bättre.
Utanför ämnet: För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras
maths57 skrev:Tänkt nyss skriva lite OT, så jag skrev utan att veta att det funkade. Snacka om att jag blev överraskad! Men läckert! Snyggt jobbat vulfgar och Lars!
Du kanske ska kalla den för något mer pedagogiskt än "OT" så att den kan användas av andra än inbitna akronym-nördar?vulfgar skrev:Nu finns den med som färdig knapp också.
Nej, det blir den beteckning som det är på själva kommandot och det bästa är att använda det redan vedertagna kommandot. Om du för muspekaren över knappen så får du dock en förklaring.upnorth skrev:Du kanske ska kalla den för något mer pedagogiskt än "OT" så att den kan användas av andra än inbitna akronym-nördar?vulfgar skrev:Nu finns den med som färdig knapp också.
Till exempel "Utanför ämnet"