Efter releasen...[BRAINSTORMING]

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Efter releasen...[BRAINSTORMING]

Inlägg av Urban Anjar »

Nu närmar sig releasen av Intrepid och mitt i det ståhejet ska vi inte göra några stora förändringar. Då är det bara full fart med att supporta och marknadsföra. Men se'n

Hur tar vi oss från 10000 medlemmar till 20000? Jag vill höra coola idéer om hur vi utvecklar vår webbplats och LoCo't i största allmänhet. Hur får vi folk att trivas ännu bättre? Hur utvecklar vi webbplatsen?

Nya sätt att mötas? På riktigt i verkligheten? Videomöten?

Mailinglistan borde gå att spegla in i Drupal. Lär finnas en modul för det, men hur gör vi med IRC? Det fanns någon lösning. Kanske lättare när vi får en egen server?

Single sign on... Kanske dags? Olika användarnamn och lösenord till olika saker är ingen hit.

Hur blir vi fler aktiva?

Ja, jag vet att det blir spretigt. Låt det vara det! Jag vill ha lite brainstorming. Dyker det upp bra idéer, gör en separat tråd av dem. Dyker det upp dåliga idéer, gör om dem till något bättre - i brainstorming är kritik FÖRBJUDEN, den kommer i nästa steg. Nu handlar det om MÅNGA idéer, kvaliteten har mindre betydelse. Även korkade idéer kan inspirera nå'n annan till något lysande.
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Efter releasen...[BRAINSTORMING]

Inlägg av prafjessor »

* Dra igång en donationskampanj där alla pengar oavkortat går till reklam! Annonser i Metro? Reklamfilmer i Lokal-tv? Allt beror på donationssumman...

* Ha en "Skriv ordet Ubuntu där det går utan att det är olagligt-dag", dvs. skriv Ubuntu på toalettpappersrullen på tågstationsdasset, skriv det på kladdblocket bredvid pennorna i bokhandeln, på ett kvitto som du råkar glömma nånstans...

* Berätta om Ubuntu på en hundrakronorssedel. De är giltiga ändå!

* Gör intervjuer med kända och okända svenska It-profiler och lägg upp dem i portalen. Försök fixa en intervju med Shuttleworth?

* En sida i portalen med länkar, YouTube-filmer, småspel, frågesporter och annat kul!

* Utöka forumet - ha en avdelning med sport, en med politik, en med konst, osv. Med 10000 medlemmar måste det finnas intresse av att diskutera annat än Ubuntu. Gör det till något mer än ett forum för datorentusiaster, gör det till ett forum för alla!

* Gör reggandet till en tävling - varje 1000:e medlem vinner en bok och en t-shirt, den 20000:e reggade medlemmen vinner en dator från GGS.

Det är allt jag kommer på nu...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"