Fel på filer på CD'n [LÖST]

Skogsola

Fel på filer på CD'n [LÖST]

Inlägg av Skogsola »

Hej!

Jag har laddat ned ubuntu-8.04.1-desktop-i386.iso och brännt ut den på cd. När jag väljer "Kontrollera cd-skiva efter fel" så får jag upp "Check finished: errors found in 3 files! (Jag bootar på cd'n).

När jag provar att installera ändå så kommer det upp massa text om bla fel i libraries.

Jag har givetvis kollat md5 checksum, jag har provat att bränna ut cd'n på olika datorer, jag har provat att ladda ner iso filen från olika sajter. Inget hjälper, samma resultat hela tiden.

Jag ska prova med ubuntu-8.04.1-alternate-i386.iso, men det vore kul att få det att fungera med ubuntu-8.04.1-desktop-i386.iso eftersom det är fler som vill prova Ubuntu och de är inte lika datorvana som jag. Själv har jag två OpenBSD servrar och rätt så bra på linux så det borde inte bli något problem med 8.04.1-alternate-i386.iso

/ Ola.

Tänkte lite längre än näsan räcker. Testade att installera på en annan dator och det gick bra. Bytte DVD spelaren på den första datorn och installationen fungerade. Slutsats: knas på DVD spelaren.

/ Ola.
Senast redigerad av 1 Skogsola, redigerad totalt 9 gånger.
bernt
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Fel på filer på CD'n

Inlägg av bernt »

Har märkt att CD-RW skivor kan strula. Kör på CD-R istället om du inte redan gör det.
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"