Hej !
Jag får inte igång kortet,Sunix 4008 T, det är drivrutinerna som saknas Jag har laddat ner drivrutiner från Sunix
men har misslyckats med att installera dom! Jag kan inte så mycket om pakethantering då jag är ny som Ubuntu användare
Är det någon som kan förklara hur jag skall göra ?
Hälsningar
Kalle
PCI-Paralellport Löst
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
PCI-Paralellport Löst
Senast redigerad av 1 kgl, redigerad totalt 9 gånger.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: PCI-Paralellport
1) Vad har du laddat ned? Jag hittade ett zip-arkiv som heter "Linux109.zip". Är det samma fil som du laddat ned? Om så är fallet, fortsätt till (2).
2) Om vi följer README-filen, var tar det stopp någonstans?
2) Om vi följer README-filen, var tar det stopp någonstans?
Re: PCI-Paralellport
Vid en närmare koll av bios så såg jag att moderkortet hade en LPT kontakt inbyggd (Gigabyte GA-MA69GM)
och kom då att tänka på att jag hade en gammal dator med AT moderkor som hade LPT och COM portarna monterade med flatkabel
till kontakter på moderkortet så jag monterade LPT porten i datorn,kontakten passade, och det funkade !! Nu kan jag använda min gamla laserskrivare i Ubuntu !
PCI kortet behövs alltså inte längre
Den gamla Pentsium 133 an har varit på väg till återvinningen länge men som tur var så stog den kvar...
Hälsningar
Kalle
och kom då att tänka på att jag hade en gammal dator med AT moderkor som hade LPT och COM portarna monterade med flatkabel
till kontakter på moderkortet så jag monterade LPT porten i datorn,kontakten passade, och det funkade !! Nu kan jag använda min gamla laserskrivare i Ubuntu !
PCI kortet behövs alltså inte längre
Den gamla Pentsium 133 an har varit på väg till återvinningen länge men som tur var så stog den kvar...

Hälsningar
Kalle