Compiz installation

Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Compiz installation

Inlägg av Cadryc »

Är texten för stor? Kolla isåfall i SystemInställningarUtseende → fliken Typsnitt jag har storlek 10 på allt och har inte ändrat det själv vad jag kommer ihåg.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
LeWind
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av LeWind »

Cadryc skrev:Är texten för stor? Kolla isåfall i SystemInställningarUtseende → fliken Typsnitt jag har storlek 10 på allt och har inte ändrat det själv vad jag kommer ihåg.
nej, det är alltså allt, panelerna, pidgin, firefox, precis allt, tänk dig att du öppnar firefox så ser jag 1/3 av den, alltså allt är inzoomat typ..
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Kör du med Compiz zoom? Isf testa Super+scrollhjulet.
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Har du möjlighet att posta en skärmdump?

Har du ett ATI- eller Nvidia-grafikkort, isåfall kan man pröva med deras respektive program för att ställa in upplösning, funkar ibland bättre än System → Inställningar → Skärmuplösning

Om du har Nvidia:
gå till System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → sök efter nvidia-settings → högerklicak → Installera → klicka på Verkställ i överkanten av fönstret. Starta det sen med Alt+F2 ock skriv gksudo nvidia-settings

Om du har ATI så byt ut nvidia-settings mot fglrx-control

LeWind

Inlägg av LeWind »

Cadryc skrev:Har du möjlighet att posta en skärmdump?

Har du ett ATI- eller Nvidia-grafikkort, isåfall kan man pröva med deras respektive program för att ställa in upplösning, funkar ibland bättre än System → Inställningar → Skärmuplösning

Om du har Nvidia:
gå till System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → sök efter nvidia-settings → högerklicak → Installera → klicka på Verkställ i överkanten av fönstret. Starta det sen med Alt+F2 ock skriv gksudo nvidia-settings

Om du har ATI så byt ut nvidia-settings mot fglrx-control

Jag har upplösningen 1280x800 så det är inte det som spökar, det var bra från början, sen gick jag in högerklick -> Change desktop background och sen var jag inne och pillade i teman, och sen efter det så blev det inzoomat, har tagit screenshot, ska bara hitta nån sida och ladda upp..
LeWind

Inlägg av LeWind »

http://i38.tinypic.com/2nvb38g.png

där har ni screenshot
Användarvisningsbild
Cadryc

Inlägg av Cadryc »

Jag få till precis samma utseende om jag ändrar textstorleken för systemet. Högerklick på skrivbordet → Change desktop background → fliken på Font (eller vad det kan heta på engelska) är samma ställe som man kommer till med System → Inställningar → Utseende → fliken Font, bara två olika vägar. Ställ in textstorlek 10 på allt, det är vad jag har och jag har aldrig ändrat där.

LeWind

Inlägg av LeWind »

Cadryc skrev:Jag få till precis samma utseende om jag ändrar textstorleken för systemet. Högerklick på skrivbordet → Change desktop background → fliken på Font (eller vad det kan heta på engelska) är samma ställe som man kommer till med System → Inställningar → Utseende → fliken Font, bara två olika vägar. Ställ in textstorlek 10 på allt, det är vad jag har och jag har aldrig ändrat där.

ja se på fan! :) tackar
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"