Vilket p2p kör du och hur funkar det?
Vilket p2p kör du och hur funkar det?
Hej, vilket p2p kör du och hur funkar det?
Jag installera aMule och det fungerar, välj server, ladda ned musik, men jag tror att Firestarter hindrar själva nedladdningen eftersom den inte startar.
Tänkte det kunde ha något att göra med ICMP filtreringen, har bockat för samtliga, ska jag tex tillåta ping och något annat?
MVH pompado
Jag installera aMule och det fungerar, välj server, ladda ned musik, men jag tror att Firestarter hindrar själva nedladdningen eftersom den inte startar.
Tänkte det kunde ha något att göra med ICMP filtreringen, har bockat för samtliga, ska jag tex tillåta ping och något annat?
MVH pompado
Re: Vilket p2p kör du och hur funkar det?
Det vore bra om man kunde få lite förslag
För det är ju inte så lätt alltid, att bli en "debian"när man alltid använt windows
Mvh pompado

Mvh pompado
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
bittorrent uteslutande, med transmission som klient. fungerar bra.
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag kör Deluge (bittorrent) och det funkar hur bra som helst. Har också problem med program av typen aMule och DC, så jag kör bara torrent.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Jag kör Vuze (f.d Azureus) och lämnade nyligen µTorrent som funkar prima i Wine om man nu älska den klienten.
Vuze funkar bra då man kan köra den på alla OS som har java. Gillar inte det nya GUIet men annars en bra och stabil klient som man kan kryptera din torrent trafik...
µTorrent funkar prima om man vill ha en klient som inte tar så mycket plats och som funkar bra med Windows också.
Vuze funkar bra då man kan köra den på alla OS som har java. Gillar inte det nya GUIet men annars en bra och stabil klient som man kan kryptera din torrent trafik...
µTorrent funkar prima om man vill ha en klient som inte tar så mycket plats och som funkar bra med Windows också.
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
kör med ktorrent som oxå funkar bra.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
kör bittorrent med rtorrent
Jag använder endast bittorrent och klienterna jag använder är Deluge och rtorrent.
- super_nollan
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Transmission & Frostwire. Funkar sig riktigt bra.Precis som min kompis---------------->
deluge å dc++ funkar super
Eee PC 1000H - Ubuntu Desktop 9.10
Intel 3Ghz 4GB Ram 500GB Hdd 512MB Grafik - Ubuntu Desktop 10.04
My artworks on gnome-look http://gnome-look.org/usermanager/searc ... n=contents
My Homepage for Linux OS U http://www.losu.se
Intel 3Ghz 4GB Ram 500GB Hdd 512MB Grafik - Ubuntu Desktop 10.04
My artworks on gnome-look http://gnome-look.org/usermanager/searc ... n=contents
My Homepage for Linux OS U http://www.losu.se
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Använder deluge, inget dc eller liknande.
Deluge är grymt bra eftersom all (typ) funktionalitet ligger i plugg-ins så den har all funktionalitet + lite till (iaf för mig) men är ändå inte bloatad.
Det är heller inte svårt att installera plugg-ins, alla som finns för tillfället kan bockas för/av direkt i klienten.
Deluge är grymt bra eftersom all (typ) funktionalitet ligger i plugg-ins så den har all funktionalitet + lite till (iaf för mig) men är ändå inte bloatad.
Det är heller inte svårt att installera plugg-ins, alla som finns för tillfället kan bockas för/av direkt i klienten.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Deluge och Transmission, rtorrent om jag vill köra nåt i terminalen