Jag laddade ner CCSM där det verkar vara nån form av 3D-kub men som inte verkar funka

Några bra tips?
Sry, jag visste inte det, jag är en gnome-killeCadryc skrev:Ambassadeur5000 kör Kubuntu va? Hur är det med Compiz, kuben och Kubuntu? Vad jag minns så har Kubuntu inte Compiz utan en egen variant?
Kod: Markera allt
sudo apt-get install fusion-icon
Ambassadeur5000 skrev: Vilket kommando behövs för att kunna köra Gnome också?
sudo apt-get install ubuntu-desktop
Kan tänka mig att det tar lite tid att dra ner och installera också, vet inte hur länge du tänkt va vaken ikväll, Ambassadeur5000micke_nordin skrev: Sedan måste du logga ut och välja gnome bland sessionerna och logga in igen. Tänk på att du får en massa gnome-program med i ubuntu-desktop, så det kan ta lite plats.
/Micke
Bumpar en gammal tråd för jag har samma problem.Ambassadeur5000 skrev:Jo jag kör Kubuntu och har CCSM installerat och kan snurra på skrivbordet men jag får ingen 3D känsla direkt. Vill att det skall vara
som tex XGL, tror jag det heter. Bifogar bild.
Gå in i inställningarna, välj "Desktop cube" → "Apperance" och fyll i inställningarna för "Skydome".holygr4le skrev:Bumpar en gammal tråd för jag har samma problem.Ambassadeur5000 skrev:Jo jag kör Kubuntu och har CCSM installerat och kan snurra på skrivbordet men jag får ingen 3D känsla direkt. Vill att det skall vara
som tex XGL, tror jag det heter. Bifogar bild.
Är väl knäpp men måste få svar.
Jag har compiz fusion med advanced setting manager.
Kan snurra skrivborden (de 4 som jag har för att få det att funka) men kan inte zooma ut och "se" kuben.
Jobbar på varje platt vägg utan att se kuben.
Hur zoomar jag ut och kan jobba med kuben i ett "rymdläge"?
Har 8.10 så jag vet att tråden egentligen ligger fel men eftersom det varså likt mitt problem så...
compiz --replace &