kan ej rotera kuben i virtualbox [LÖST]
kan ej rotera kuben i virtualbox [LÖST]
Jag har installerat virtualbox och installerat Windows XP. Och jag kör med guest , men jag kan inte rotera kuben när jag är inne i Windows. Någon som vet hur man kan fixa det.
Senast redigerad av 1 tobul, redigerad totalt 5 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: kan ej rotera kuben i virtualbox
Hur menar du? När du är inne i den virtuella datorn så är väl mus och tangentbord kopplad till den, och för att få tillbaka dem till värddatorn så trycker man på västra CTRL har jag för mnig.
Re: kan ej rotera kuben i virtualbox
Tack, det stämmer. Trodde att jag hade testat allt, men ibland så får man hjärnsläpp.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: kan ej rotera kuben i virtualbox [LÖST]
Har du kollat nåt på Guest Additions det ger en mer sömlös integration mellan värdoperativet och gästoperatoivet?
När du startat xp i de virtuelal maskinen så tryck på vänstra CTRL och sen på Enheter i fönstret som xp körs i → Installera Guest Additions → det laddas ner, sen får du eventuellt ta Enheter → Montera CD/DVD-ROM och välja Guest Additions → följs sen instruktionerna i xp.
Sen behöver man inte längre använda vänstra CTRL, utan muspekaren och tangentbordet välxar sämnlöst till virtuella datorn när man är i det fönstret helt enkelt
När du startat xp i de virtuelal maskinen så tryck på vänstra CTRL och sen på Enheter i fönstret som xp körs i → Installera Guest Additions → det laddas ner, sen får du eventuellt ta Enheter → Montera CD/DVD-ROM och välja Guest Additions → följs sen instruktionerna i xp.
Sen behöver man inte längre använda vänstra CTRL, utan muspekaren och tangentbordet välxar sämnlöst till virtuella datorn när man är i det fönstret helt enkelt