det är inte lätt att vara lilla killen mitt emmelan

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Sualo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

det är inte lätt att vara lilla killen mitt emmelan

Inlägg av Sualo »

Usch!
Ibland är det inte lätt att vara en vanlig människa.
Efter att ha tagit några after-school öl i lund åkte jag hem till gamla goda malmö igen. Väl av tåget och på bussen smyger ett gäng killar på bussen, Jag tittar som sig bör trött och avmätt på de snikna fripassagerarna, vilket resulterar i 15 min bussresa med ständiga hot om våld och ett evigt mantra om "jag skall knulla din mamma" i bakgrunden. Som tur är är man en stadig bit på 195 cm och 100 kg och aldeles för trött för att orka provoceras. Väl av bussen med hälsan i behåll efter många ordvrängningar med tillsynes hjärndöda medmänniskor hoppar man på sin gamle vän järnhingsten. Efter ca 300 m cyklande och ca 100 m hemmifrån (man har ju bråttom på morgonen) är det dax för nästa anhalt av "påhopp". Käre gamle farbror blå bestämmer sig för att det är ytterst beklämmande att jag ej har lampor på cykeln (vilket är dumt, jag vet, men jag har ju bara ca 0,5 km cyckelväg till bussen...) som tur är godtar polisen att 4.5 kg fysikbok plus tillhörande skrivmateriel är tillräckligt för att man inte skall orka släpa lampor med sig (tack igen, välsmort munläder).
Väl hemma känner man sig verkligen trakaserad från båda sidor om lagen. Man kan ju inte låta bli att tänka, "tänk om polisen kunde plåga odågorna på bussen istället för mig" Jag vet att cyklister utan lampor kan vara ett rent helvete men att stoppa folk på cykelbanan samtidigt som folk blir hotade till livet på bussen känns ju lite som fel prioriteringar.
Hoppas att man i fortsättningen slipper bli provocerad från båda sidor om lagen...
Ha det gött
/Jonas
Senast redigerad av 1 Sualo, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth

Re: det är inte lätt att vara lilla killen mitt emmelan

Inlägg av upnorth »

Du får be facebook lägga in sådana händelser så blir det lätt att hänvisa till ;D
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: det är inte lätt att vara lilla killen mitt emmelan

Inlägg av Grön Göling »

Det är f-nimej inte lätt att vara överårig, överviktig och skitviktig heller! :P
Tro mig, jag vet.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"