Ett bildfönster som saknar bild helt enkelt. Det jag stör mig mest på är hur fönstret dyker upp. När jag försöker stänga ett fönster så vill jag såklart att det ska stängas, inte förvandlas till ett annat fönster. Jag tycker att just det upplägget känns aningen förvirrande. Hade det tomma bildfönstret funnits hela tiden, även när man har andra bilder öppna, så hade jag haft lättare att acceptera det.Bowmore skrev:Kanske fel att kalla det huvudfönster, Gimp kallar det the empty image window
Men drag'n'drop finns ju även i gamla gimp. Dra en bild från t.ex. firefox och släpp den på toolbox-fönstret så öppnas den som en ny bild. Släpp den istället på en redan öppnad bild så klistras den in som ett nytt lager. Skillnaden nu är att du kan öppna en ny bild genom att dra den antingen till toolbox-fönstret eller till det tomma bildfönstret. Frågan är varför man vill förvirra folk med en specialare som bara fungerar när det inte finns några andra bilder öppna?Bowmore skrev:Men jag kan hålla med dig om att den tidigare lösningen med en menu i Verktygslådan kändes bättre. Orsaken är väl drag'n'drop-funktionen de ville införa på gott och ont!