Och en fråga till. När jag klickar på hjälpfilen, får jag följande:
Hur kan jag se hjälpfilerna?The help viewer requires module Gtk2::Ex::PodViewer
Alternatively, try: gscan2pdf --help
Hur kan jag se hjälpfilerna?The help viewer requires module Gtk2::Ex::PodViewer
Alternatively, try: gscan2pdf --help
Error during CMS conversion: Could not open scanner ICM profile
Ursäkta att jag "bryter mig in" i tråden med en kanske ovidkommande fråga, men på vad sätt skiljer det sig mot att markera den för ominstallation? Rensar den inte bort det gamla fullt ut när man ominstallerar, eller vad är det som skiljer?Cadryc skrev:För att få igång Xsane igen, pröva att öppna System → Administration → Pakethanteraren Synaptic → leta upp xsane, xsane-common samt gocr, för var och en så högerklicka och välj Markera för total borttagnig och klicka sen på Verkställ. Då ska paketen samt diverse inställningar tas bort.
Leta sen upp de tre paketen igen, högerklicka på var och en och välj Installera, sen Verkställ
Om jag går in i Synaptic och söker på "podviewer" så får jag två träffar "libgtk2-ex-podviewer-perl" och "podbrowser". Pod står för övrigt för "Plain Old Documentation" och handlar som det verkar som just att visa dokumentation. Jag tittade i källkoden (perl) till gscan2pdf och det finns vad jag kan se inget direkt att göra åt det förutom att installera de här sakerna. Det finns en variabel som heter "windowh" där och som har något att göra med skärmens storlek och som kan göra att "podviewer" ignoreras. Men jag hinner inte rota reda på exakt hur den kan påverka det nu, så prova att installera det hrä först och se vad som händer...Hymer skrev:Det hjälpte inte, tyvärr. Jag får samma felmeddelande.![]()