Att installera KDE-Gnome-theme

jpotex

Att installera KDE-Gnome-theme

Inlägg av jpotex »

Hittade http://ubuntulee.deviantart.com/art/KDE-Gnome-95298433 via www.gnome-desktop.org. Ett tema som jag riktigt fastnade för. Den största frågan är nu; hur installerar jag detta tema? Jag lyckas inte, och tycker att jag försökt på alla möjliga sätt.

Några idéer?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Att installera KDE-Gnome-theme

Inlägg av Cadryc »

Det verkar inte vara ett vanligt tema. Om man laddar ner gz-filen och packar upp den så får man en .tar-fil, packar man upp den så får man ett gäng filer, bla en .deb-fil. Det är ett programpaket som man antagligen behöver för att använda temat. Men alla program som inte installeras från förråden bör man va lite skeptisk mot, det är en potentiell säkerhetsrisk. Men prova om du vill.

Jämte .deb-filen finns en .gz-fil, det är antaligen själva temat men funkar inte med vanliga programmet för teman så det är väl til ldet man behöver det medföljande programmet. cursor-mappen innehåller ett tema för muspekaren, osäker på hur man installerar såna. panel.png får man nog välja genom att högerklicka → egenskaper på panelen. Och så är väl den sista filen en bakgrundsbild.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"