Intrepid Betan är ute! :)

Emil.s
Kontakt:

Intrepid Betan är ute! :)

Inlägg av Emil.s »

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Intrepid Betan är ute! :)

Inlägg av prafjessor »

Fick faktiskt en smärre chock när jag såg bakgrundsbilden, det var nog den fulaste hittills. Förhoppningsvis väljer de en annan som default.

Och ja, utseendet är viktigt!

Annars så flyter den på ganska bra i min Virtualbox. Får se när man vågar uppgradera på riktigt.

Tillägg: Nåt liknande detta vore underbart: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... ostcount=4
palle-kuling

Inlägg av palle-kuling »

Ja den såg lite bättre ut. Påminner mig om den här, http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... stcount=37
KDE4:s default wallpaper ser rätt bra ut, nånting i den stilen skulle jag gärna se; http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... stcount=58
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

palle-kuling skrev:Ja den såg lite bättre ut. Påminner mig om den här, http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... stcount=37
KDE4:s default wallpaper ser rätt bra ut, nånting i den stilen skulle jag gärna se; http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... stcount=58
Båda är snygga. Vad som helst vore iofs bättre än den nuvarande. Mark S. är en fantastisk entreprenör men verkar helt och hållet sakna sinne för estetik.
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Nej bakgrundsbilden vart verkligen inte ens i närheten utav vacker.

Annars så fick jag ju en smärre chock då jag öppnade Kontact...
Rundade hörn, trevliga färger, toningar, etc. Vad är det för sätt egentligen? :)

(Kör Gnome i botten, så hade totalt missat att det i Intrepid är KDE4 som gäller)
Användarvisningsbild
Bossieman
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Asså ibland undrar man ju. Jag har nu en psykadelisk LSD bakgrund och fattar ingenting :D
Jag funderar på att skriva en buggrapport om detta.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

Bossieman skrev:Asså ibland undrar man ju. Jag har nu en psykadelisk LSD bakgrund och fattar ingenting :D
Redan gjort: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/276594

Väggpapperet får för tillfället massiv kritik på det engelska forumet. Förhoppningsvis kommer det att leda till en förändring.
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av HenrikAn »

Bossieman skrev:Asså ibland undrar man ju. Jag har nu en psykadelisk LSD bakgrund och fattar ingenting :D
Men hallå! Det är ju inte bara en bakgrund, det är även en sån där färgblind-test. Smart tycker jag! :)
För visst är det något i stil med: Bild
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Användarvisningsbild
Bossieman
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

prafjessor skrev:
Redan gjort: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/276594

Väggpapperet får för tillfället massiv kritik på det engelska forumet. Förhoppningsvis kommer det att leda till en förändring.

;D Klart någon redan rapporterat det som en bugg. Underbart!
palle-kuling

Inlägg av palle-kuling »

För visst är det något i stil med:
Vaddå? Jag ser ingenting. Betyder det att jag är färgblind kanske?! ;)

För övrigt, ni får ursäkta mig köra gnu/linux användare, men jag har nog i princip aldrig installerat någon linux dist som är speciellt snygg från scratch. Ibland undrar jag om "vi" (gnu/linux användare) helt saknar ett sinne för stil. Det är enkelt åtgärdat, men känns åndå lite tråkigt...
Användarvisningsbild
Eldräven
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Eldräven »

prafjessor skrev:Fick faktiskt en smärre chock när jag såg bakgrundsbilden, det var nog den fulaste hittills.
Kan någon vänlig skäl bistå med en länk till en screenshot? (Gärna en som inte kräver medlemskap i nåt forum för att kunna visas...)

EDIT: Fann följande: http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... &px=Njc1NA - och det var ju inte så vackert. :(
Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

prafjessor skrev:Och ja, utseendet är viktigt!
Mark S talade för inte så länge sedan om att pretty is a feature. Vad blev det av det? Eller är det här hans uppfattninga av pretty? ;)
prafjessor skrev:Annars så flyter den på ganska bra i min Virtualbox. Får se när man vågar uppgradera på riktigt.
Kan du installera GuestAdditions? Jag har installera build-essential + linux-headers-<och vilken kärna det nu är>, men det går inte ändå.
ipix
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av ipix »

Äntligen :)
Jag har testat 8.10 i över en timme nu utan att min LG hängt/låst sig en enda gång
i 8.04 var det tvärnit minst 3ggr om dagen (på LGn altså den stationära har varit helt felfri)

än så länge är jag hel nöjd ;D
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Eldräven skrev:
prafjessor skrev:Fick faktiskt en smärre chock när jag såg bakgrundsbilden, det var nog den fulaste hittills.
Kan någon vänlig skäl bistå med en länk till en screenshot? (Gärna en som inte kräver medlemskap i nåt forum för att kunna visas...)

EDIT: Fann följande: http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... &px=Njc1NA - och det var ju inte så vackert. :(
Jag hoppas verkligen det här är något djävulskap för att "förvirra fienden", så att alla ska
tycka att det riktiga temat (alltså inte betan) är skitsnyggt. Jag menar hur mycket måste
man testa en bakgrundsbild? Resten ser ju rätt prydligt ut, om än inte direkt revolutionerande
jämfört med tidigare versioner.

Byt till den gamla elefanthuden, så ser det bättre ut eller gör som alla andra, lägg till en egen
bild.

EDIT: Hittade just temat NewHuman och nu snackar vi. Finns med men är inte påslaget som defautl. ;)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag begriper inte vad man ska med en bakgrundsbild till, jag har alltid Firefox öppet :P
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Usch, ser ut som en gödselbrunn!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
palle-kuling

Inlägg av palle-kuling »

Jag har testat 8.10 i över en timme nu utan att min LG hängt/låst sig en enda gång
Har du också en LG som hänger sig? Jag kollade min DSDT, och den såg ut som bajs. Kanske har kernel 2.6.27 några "workarounds" för fula ACPI buggar? Vi håller tummarna.
Min har inte hängt sig än, "men ta i trä"....
Jag begriper inte vad man ska med en bakgrundsbild till, jag har alltid Firefox öppet :P
Åh nej! Den hära så kallade "web generationen". Har inte ni nått sånt här häftigt "web OS" att köra istället? ;)
Användarvisningsbild
Bossieman
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Jag tror allt att Canonical kommer attbyta bakgrundsbilden ganska omgående. De har visat imo att de lyssnar på användarnas åsikter.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

palle-kuling skrev:...
Åh nej! Den hära så kallade "web generationenen". Har inte ni nått sånt här häftigt "web OS" att köra istället? ;)
Haha, guilty as charged ;D

Nä, jag kör faktiskt fasta program också, men jag har ju ändå aldrig skrivbordet exponerat så varför "styla" det? Då är det mer viktigt med en snygg fönsterhanterare (kan man använda grafik istället för bara färger?
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

Urban Anjar skrev:
Jag hoppas verkligen det här är något djävulskap för att "förvirra fienden", så att alla ska
tycka att det riktiga temat (alltså inte betan) är skitsnyggt. Jag menar hur mycket måste
man testa en bakgrundsbild? Resten ser ju rätt prydligt ut, om än inte direkt revolutionerande
jämfört med tidigare versioner.

Byt till den gamla elefanthuden, så ser det bättre ut eller gör som alla andra, lägg till en egen
bild.
Det florerar diverse teorier om att det hela antingen är:

a - Ett skämt

b - Mark Shuttleworth's sätt att visa att utseendet inte är särskilt viktigt förrän Ubuntu blivit så pass stabilt att han vågar massdistribuera det till företag.

Svårt att veta innan den släpps stabil.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"