Jag har fixat ett användarkonto i Windows XP bara för att slippa en del virus och sådant. Ska ändå bara använda något enstaka program.
Grejen är den att idag skulle jag skriva ut 500 sidor på min skrivare. Gör detta i flera omgångar ifall något händer, typ 100 sidor åt gången.
Nu råkade jag trycka på "skriv ut" för snabbt och ångrade mig. Tog därför och drog ut pappersfacket så den skulle stoppa och sen var det dags att stänga av skrivarkön. Då får jag upp att jag inte har rättighet att avbryta min egna utskrift!?!?
Hur har Microsoft tänkt här? Var tvungen att gå in som admin för att avbryta skrivarkön!!!
Anledningen till att jag skriver ut i Windows är att det tar mycket längre tid att skriva ut denna PDF-fil i Ubuntu. När jag köper en kraftigare dator så ska detta inte vara ett problem.
När jag ändå tar upp detta, finns det något program som kör statistik på hur många papper man har skrivit ut i Ubuntu?
Användarkonto i Windows. Arghhhh!!!!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Användarkonto i Windows. Arghhhh!!!!
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Användarkonto i Windows. Arghhhh!!!!
Du kan nog bara avbryta en utskrift i taget om du inte är admin. Du kan alltså inte rensa hela kön.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Användarkonto i Windows. Arghhhh!!!!
Med annat ord 500 sidor.bernt skrev:Du kan nog bara avbryta en utskrift i taget om du inte är admin. Du kan alltså inte rensa hela kön.

Var lättare att logga in som admin då och plocka bort hela kön. Är inte skrivarkön i Ubuntu bundet till den som skriver ut?
Exempelvis om Kalle har en kö på 50 sidor och Fredrik en på 20 sidor så borde väl Kalle kunna avbryta sin kö på 50 sidor men inte ha rättighet att ta bort Fredriks 20 sidor?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om