Hej har en HP550 som inte riktigt vill med linux driverna och wpa så tänkte prova med windows drivrutiner har hittat 64 bitars och installerat, men nu finns inga trådlösa nätverk!
Mycket tacksam för svar!'
//Micke
Windows wifi driver? HP550
-
-
Re: Windows wifi driver? HP550
Hur får jag tillbaka min gammal drivrutin? Om ingen har någon annan lösning förstås!
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Förlåt om det är en dum fråga, men fungerar det inte att System → Administration → Windows-drivrutiner.... →Ta bort drivrutin och sen kanske starta om? Känner den inte av nätverkskortet längre?
-
Hej, hade provat det innan så tog det ett steg längre och tog även bort programmet "windows drivrutiner för trådlösa nätverk"
Mitt vanliga trådnätverk fungerar men det trådlösa finns inte med i alternativen på nätverks iconen på panelen.
Körde commandot
och fick ut
Anleding till att jag vill byta är att drivern för linux inte stödjer WPA men var hon mina föräldrar och surfa på deras WPA nät men fungerar ej hemma med WPA.
Mitt vanliga trådnätverk fungerar men det trådlösa finns inte med i alternativen på nätverks iconen på panelen.
Körde commandot
Kod: Markera allt
lspci
Kod: Markera allt
10:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN Network Connection (rev 61)
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Antagligen är det så att drivrutinen för dit trådlösa kort inte laddas, och jag vet tyvärr inte vart man ställer in sånt, men det kommer förhoppningsvis snart nån som gör det