martinsson skrev:Kom bara ihåg att dra igång python skriptet innan du starar XBMC.
ehumnnn... va?
Jag undrar mot bakgrund att jag inte får igång några av mina scripts (comedycenral, shoutcast mfl.), de öppnas (runnng) men sedan är det tyst... vad kan detta röra sig om tro ? något phytonscript kanske ?
kan du tipsa om något script som funkar hos dig ?
Jag gjorde så här för att få fart på NinjaVideo pluginen:
* Ladda ner enligt anvisningar från
http://www.xbmc.nu/index.php?option=com ... 0#comments
* Packa upp själva pluggen, kopiera den till XBMC plugin katalog (
eller om det var i videokatalogen den ska ligga, testa dig fram, kommer inte ihåg)
* Packa upp VeohProxy, den kan du lägga i din hemkatalog om du vill. Jag har min under katalogen scripts exempelvis
* Sen skapara du en ny fil, döper den till ex: VeohProxy och skriver
python /dittnamn/scripts/VeohProxy/här ligger filen, spara, gör filen körbar genom att högerklicka på den och välj egenskaper, fliken rättigheter, där klickar du i "...körbar"
* Jag har under sessioner lagt till så att VeohProxy startar samtidigt som jag startar datorn så att den är igång. När du har startat sessioner, välj "Lägg till..." klicka på bläddra, pila dig fram till den nyskapade VeohProxy filen, skriv en beskrivning om du vill. Klart! Starta om och kolla sen under Administration/Systemövervakten och fliken Processer att VeohProxy är igång. Sen startar du XBMC och under filmer väljer du Filminläggs....nånting (konstig översättning tycker jag

.
Kollade mer igår och jag måste säga att det är helt suveränt. T.o.m senaste Indiana Jones finns att titta på om man vill det, bra kvalité. Testade även Heroes, kalasbild där också. Sen kollade jag under musik, där finns det konserter med kända artister & grupper, en klassiker med AcDc, men där är synkningen och kvalitén inte den bästa. Det enda som kan vara att klaga på är att det inte finns möjlighet till svensk text, inte vad jag har hittat i alla fall.
PS:
Kom ihåg att det kan ta en stund innan film eller vad det du vill kolla på har buffrat färdigt...ibland uppemot minuten faktiskt.
Jag har testat ett antal skript härifrån
http://www.xbmcscripts.com/ men inget har funkat, verkar vara för gamla tror jag. Exempelvis Sveriges Televison, SR, Dagens TV, det står bra running, sen händer inget mer.
Lycka till
//Tobbe